در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان نمایش «سفر به ماه»:

جشنواره بسترساز آشتی مردم با فرهنگ و هنر است

نویسنده و کارگردان نمایش «سفر به ماه» با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره باعث ایجاد بستر آشتی مردم با فرهنگ و هنر و ادبیات می‌شود، گفت: گفت: تاثیر جشنواره بر شهرهایی که در آنها برگزار شده بی سابقه بوده و شتاب قابل تاملی به چرخه ی رشد هنری و فرهنگی شهرها داده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، آرین ناصری مهر با اشاره به اینکه نمایش «سفر به ماه» بر ارزش دوستی است، گفت: اساسا تلاش برای پرورش مهارت های متعدد در خردسالان توسط تسهیلگران، اهمیت ویژه و قابل تاملی دارد و این موضوع در عصر حاضر که بسیاری از خانواده‌ها با چالش تک فرزندی رو به رو هستند، اهمیت آن دوچندان نیز برخوردار است.

او افزود: ضعف این مهارت و چالشهای آن در کودکان امروز من را به فکر تولید این نمایش انداخت.

ناصری مهر در خصوص داستان این نمایش گفت: داستان نمایش داستان پسرکی است که عاشق اختراع کردن است، روزی که هواپیمایش را اختراع می‌کند و آن را روشن می‌کند سفر به ماه آغاز میشود. در نزدیکی ماه ، بنزین هواپیمای او تمام شده و روی ماه سقوط می‌کند. در همان زمان مشکل مشابه‌ی برای یک آدم فضایی رخ می دهد. پسرک و آدم فضایی با یکدیگر، روی کره ماه آشنا می‌شوند و این آغاز دوستی آنهاست...

نویسنده و کارگردان نمایش «سفر به ماه» در خصوص اهمیت اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی مناسب برای ترویج و آموزش ارزش‌ها با زبان هنر و نمایش به کودکان و نوجوانان است.

جشنواره بسترساز آشتی مردم با فرهنگ و هنر است

او با اشاره به اینکه دوره کودکی یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی در بحث آموزش است، گفت: در این مقطع سنی او نیاز به الگوسازی دارد و باید الگویی برای آن‌ها تعریف شود تا بتواند مسیر درست زندگی را انتخاب کند و تئاتر در این زمینه اثر زیادی دارد.

جشنواره بسترساز آشتی مردم با فرهنگ و هنر است

ناصری مهر یکی دیگر از ویژگی‌های برگزاری جشنواره را ایجاد بستر آشتی مردم با فرهنگ و هنر و ادبیات به خصوص هنر نمایش عنوان کرد و گفت: تاثیر جشنواره بر شهرهایی که در آنها برگزار شده بی سابقه بوده و شتاب قابل تاملی به چرخه ی رشد هنری و فرهنگی شهرها داده است. در دوره های پیشین متاثر از جشنواره، دانشگاهها و پژوهشگاههای تئاتری پر شدند از کسانی که به دنبال آموختن بیشتر درباره تئاتر بودند که البته چند ده تایی از همین عزیزان دانشجویان من در دانشگاهها بوده اند.




نظرات کاربران