در حال بارگذاری ...
در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان مطرح شد

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می تواند صدای کودکان غزه باشد

کارگردان نمایش «آسمان غزه» با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند صدای کودکان غزه باشد، گفت: آموزش در کودکی، هزینه‌های فرهنگسازی در بزرگسالی را کم می‌کنم و بسیار خوشحالم که با آمدن تئاتر به شهرم اردکان، در این زمینه کوشاتر و فعال‌تر خواهیم شد.


علی زمانیان گفت: با توجه به اتفاق ناگوار غزه که با ددمنشی رژیم غاصب رخ داد و منجر به شهادت ناجوانمردانه  تعداد زیادی از زنان و کودکانه شد احساس کردم یکی از راهکارهای رسانه‌ای اعلام این اتفاق با اجرای تئاتر است.
رئیس انجمن تئاتر اردکان افزود: کودکان سرمایه‌های یک کشورند، باید حفظ شوند. این حق آنها نیست که به خاطر خشونت طلبی یک گروه سیاستمدار، به شهادت برسند. ما آنها را از خودمان می‌دانیم و در این جشنواره بین‌المللی می‌خواهم نشان دهم که ما پشتیبان آنها هستیم.
کارگردان نمایش خیابانی «آسمان غزه» با تاکید براینکه در این اثر من بر حمایت کودکان ایرانی از کودکان غزه متمرکز هستم، در خصوص داستان این نمایش گفت: قصه درباره تعدادی کودک در حال بازی است. یک پیرزن با کلید بزرگی بر گردن در کنار آنهاست. یکی از بچه‌ها از او می‌پرسد این کلید چیست. پیرزن می‌گوید این کلید نماد همه خانه‌های تصرف و ویران شده ماست. او سپس این کلید را به یکی از بچه ها هدیه می‌دهد و می‌گوید شما بعد از ما باید از خانه پدری‌تان محافظت کنید. در همان زمان صدای غرش هواپیما می‌آید همه کودکان به شهادت می‌رسند. پس از آن تعدادی کودک ایرانی با بادکنک‌های سفید و آبی و به صحنه می‌آیند. دستشان  را روی قلب کودکان می‌گذارند و آنها جان می‌گیرند و ... بقیه کار را کودکان در زمان اجرا خواهند دید.
زمانیان در خصوص علت پرداختن به این موضوع در جشنواره، گفت: این موضوع به روز است و گستره جشنواره هم بین‌المللی است. احساس می‌کنم یکی از بهترین راهکارها برای نشان دادن صدای کودکان غزه می‌تواند باشد.
او در خصوص اهمیت این جشنواره در ارتقای تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: تئاتر یکی از بهترین راههای فرهنگسازی در جامعه به ویژه برای نسل کودک و نوجوان است و حضورش در شهرستان اردکان بی‌شک تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگی کودکان این شهر خواهد داشت.
کارگردان نمایش «آسمان غزه»  با تاکید بر اینکه به عنوان یک نویسنده و کارگردان معتقدم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حلقه مفقوده تئاتر در شهرستان‌هاست، تصریح کرد: آموزش در کودکی، هزینه‌های فرهنگسازی در بزرگسالی را کم می‌کنم و بسیار خوشحالم که با آمدن تئاتر به شهرم اردکان، در این زمینه کوشاتر و فعال‌تر خواهیم شد.
وی با تقدیر از فرماندار و سایر مسئولان استانی که برای حضور این جشنواره در اردکان تلاش کردند، گفت: کودکان و نوجوانان در یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی هستند و اگر به آن توجه نشود، ممکن است راه را اشتباه بروند. تئاتر در این زمینه بسیار جایگاه مهمی دارد.




نظرات کاربران