در حال بارگذاری ...
پیام حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنر نمایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان را تقویت می‌کند

فرماندار شهرستان اردکان در آستانه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت: در دورانی که روح و ذهن کودکان جهان در تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی است، این مسئولیت بر دوش همگان است تا با هر ابزاری مفاهیم اخلاقی و متعالی را به این فرشتگان زمینی انتقال دهد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، حسین سبزواری در پیام خود به بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت:« شهرستان اردکان برای اولین بار میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است و این فرصت بی‌نظیری است تا در عرصه‌های مختلف توانائی‌ها و ظرفیت‌های این یونان کوچک را به تمام جهانیان نشان بدهیم. و این شهرتاریخی و کهن، میزبان هنری کهن و تاریخی است و تئاتر از کهن‌ترین گونه‌های هنر در جهان است که به بهترین و سریع‌ترین روش ممکن مفاهیم خود را به مخاطب انتقال  می‌دهد. تئاتر کودک و نوجوان از این حیث که با لوح سپید و پاک و معصوم کودکان در ارتباط است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در دورانی که روح و ذهن کودکان جهان در تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی است، این مسئولیت بر دوش همگان است تا با هر ابزاری مفاهیم اخلاقی و متعالی را به این فرشتگان زمینی انتقال بدهیم و تئاتر از مهمترین و بهترین ابزارهای لازم برای انتقال مفاهیم والای انسانی به کودکان و نوجوانان است. از سویی دیگر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان زمینه حضور کودکان را برای حضور در صحنه فراهم می‌کند و  براساس پژوهش‌های محققان حوزه نمایش و روان‌شناسی کودکان و نوجوانان حضور در صحنه هیچ هنری چون نمایش اعتماد به نفس کودکان را تقویت نمی‌کند و تماشای هیچ هنری چون نمایش در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار نمی‌شود.
برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است برای تحقق بخشی از آرمان‌هایمان در حوزه کودکان و نوجوان، لذا از همه دغدغه‌مندان این حوزه در استان یزد و شهرستان اردکان دعوت می‌کنم حضوری پررنگ در برنامه‌های این جشنواره داشته باشند. مردمان خون‌گرم اردکان همواره میزبانان خوبی بوده‌اند و در این رویداد بین‌المللی نیز قطعاً با آغوشی گرم میزبان تمام میهمانان این جشنواره خواهند بود تا زیباترین خاطره‌ها را برای میهمانان‌شان رقم بزنند و در پایان تلاش شبانه‌روزی عزیزان مسئول، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان را با کمال احترام ارج می‌نهم و به عنوان فرماندار شهر میزبان این رویداد بین‌المللی  اعلام می‌نمایم اردکان برای میزبانی شایسته و به یادماندنی از فعالین عرصه کودک و نوجوان لحظه شماری می‌کند.»
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.
مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/  دنبال کنید.




نظرات کاربران