در حال بارگذاری ...
محسن اکرمی در گفت‌وگو با آنا؛

بچه‌های امروز فانتزی‌های بیشتری را می‌بینند/جشنواره باعث رونق تئاتر حرفه‌ای کودک و نوجوان می‌شود

محسن اکرمی، عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره باعث رونق تئاتر و فعال شدن گروه‌های حرفه‌ای تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان‌ها می‌شود.

 
 
به گزارش روابط عمومی جشنواره محسن اکرمی عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در نوشتن اثر برای کودک لازم است نویسنده آشنایی کاملی با مخاطب داشته باشد و ویژگی‌های خاص هر گروه سنی را بداند

وی افزود: من حدود ۸۰ کار دیدم که طبیعتا در بین آثار، آثاری مناسب کودک نبودند یا بعضا نیاز به پرداخت بیشتر داشتند و باید بازبینی مجدد داشته باشند. برخی کار‌ها به لحاظ کیفیت اجرایی ضعیف بودند.

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره، با بیان اینکه برخی هنرمندان هنوز برای دنیای کودکی خود، اثر تولید می‌کنند و متوجه تفاوت نسل گذشته با امروز نیستند، گفت: بچه‌های امروز فانتزی‌های بیشتری را می‌بینند و با دنیای دیجیتال در ارتباط هستند و با کودکی ما که اثر را می‌سازیم خیلی متفاوت اند این نکته باید در قدم اول مدنظر هنرمند تئاتر باشد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر هنری با قابلیت‌های خاص است که در حوزه‌های گوناگون در خدمت اهداف انسانی، آموزش و تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: هدف اصلی تئاتر به عنوان یک ابزار آموزشی ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در کودکان و نوجوانان و حمایت از آنها است.

اکرامی با ابراز خشنودی از برگزاری جشنواره تخصصی برای تئاتر کودک و نوجوان، گفت: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود چراغ تئاتر کودک و نوجوان روشن بماند. ما در تهران تماشاخانه‌ها و تالار‌هایی مختص تئاتر کودک و نوجوان داریم مثل کانون پرورش فکری، تالار هنر و ...، اما در شهرستان‌ها اوضاع کاملا فرق می‌کند و جشنواره کمک شایانی به هنرمندان شهرستان‌ها برای ساخت تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان می‌کند.

بچه‌های امروز فانتزی‌های بیشتری را می‌بینند جشنواره باعث رونق تئاتر حرفه‌ای کودک و نوجوان می‌شود

وی برگزاری این جشنواره در خارج از تهران را نیز اقدام شایسته‌ای به شمار آورد و گفت: وقتی جشنواره به میان هنرمندان شهرستان‌ها می‌رود باعث فعالتر شدن گروه‌های حرفه‌ای کودک و نوجوان در این شهر‌ها می‌شویم و جشنواره زمینه ساز رونق و ادامه فعالیت تئاتر کودک و نوجوان در کشور می‌شوند.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.




نظرات کاربران