در حال بارگذاری ...

معرفی هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره کودک و نوجوان

دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد نمایشی را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان، طی احکامی جداگانه از سوی امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان- اردکان، شهرام کرمی، سیدحسین فدایی حسین و علی محمد رحیمی آثار  مسابقه نمایشنامه‌نویسی این دوره  از جشنواره را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

شهرام کرمی نویسنده، کارگردان، منتقد، مدرس دانشگاه و مدیر هنری است .او که در سال 1394 نشان درجه یک هنری(معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است، از فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان است و دارای تجربه و سوابق موثر و ارزنده‌ای نیز در مدیریت عرصه فرهنگ و هنر است که می‌توان به مدیرکلی مرکز هنرهای نمایشی و دبیری چهار دوره جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان اشاره کرد. کرمی در حوزه نمایشنامهنویسی و کارگردانی نیز خالق آثاری همچون شهرآدم شهر حیوان، بلوطهای تلخ، پوتینهای عموبابا، خورشید کجاست؟، چه کسی سهراب را کشت؟، خروس میخواند، شکار بزرگ شنبه و مدریک است.

سیدحسین فدایی حسین نمایشنامه‌نویس، مترجم و پژوهشگر شناخته شده عرصه تئاتر کودک و نوجوان است. وی دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و از سال ۱۳۶۸ به عنوان کارشناس تئاتر حوزه هنری مشغول به فعالیت است. نگارش بیش از ۷۰ نمایشنامه در حوزه جنگ، مذهبی و کودک و نوجوان، تألیف بیش از ۳۰ مقاله پژوهشی در زمینه‌های مختلف تئاتر، انتشار بیش از ۸۵ اثر پژوهشی، نمایشنامه کودک و بزرگسال و متون ترجمه در قالب کتاب و برگزاری بیش از ۸۰ کارگاه آموزشی در زمینه‌های نمایشنامه‌نویسی، مربی‌گیری نمایش و بازیگری خلاق از جمله فعالیت‌های او در عرصه تئاتر است.

علی محمد رحیمی فارغ‌التحصیل دانشگاه هنردر رشته نمایش عروسکی و عضو کانون نمایشنامه‌نویسان است. او که از شاگردان بهرام بیضایی است در سال 69 گروه نیایش را تاسیس کرد و طی بیش از سه دهه فعالیت هنری در کسوت نویسنده، کارگردان و بازیگر آثار زیادی را در عرصه نمایش‌های کودک و بزرگسال روی صحنه برده است.

بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار میشود.

مشروح اخبار بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان را میتوانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/  دنبال کنید.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

نظرات کاربران