در حال بارگذاری ...

سید آرش شریف‌زاده: رعایت بهداشت فردی موضوع اصلی نمایش «دزد لالایی» است

کارگردان نمایش «دزد لالایی» با توضیح اینکه بهداشت فردی موضوعی حایز اهمیت است، گفت: این نمایش رعایت بهداشت فردی را به شکلی ساده به کودکان آموزش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، سید آرش شریف‌زاده، کارگردان نمایش «دزد لالایی» که در بخش مسابقه تئاتر کودک جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، با بیان اینکه وقتی مفاهیم آموزشی و بهداشتی را به صورت کاملا مستقیم به بچه‌ها بگوییم نتیجه عکس دارد، افزود: در نمایش «دزد لالایی» این مفاهیم در یک دنیای فانتزی و با زبانی ساده که کودکان بتوانند ارتباط برقرار کنند، گفته می‌شود.

وی درباره داستان نمایش «دزد لالایی» گفت: یک لولو که خوابش نمی‌برد و باید با لالایی مادرها بخوابد در یکی از سفرهایش به ایران با بچه‌ای آشنا می‌شود و در ادامه داستان اتفاقاتی پیرامون این بچه و لولو رخ می‌دهد.

شریف‌زاده با اشاره به اینکه تئاتر کودک و نوجوان نسبت به تئاتر بزرگسال بسیار پر‌هزینه‌تر است، تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان یک کار معمولی نیست و حتما باید رنگ، فرم، گریم، لباس و... داشته باشد، تا فضا را برای ارتباط بهتر کودکان مهیا کند، در صورتی که در کار بزرگسال با حداقل دکور می‌توان منظور را رساند.

وی ادامه داد: در زمان همه‌گیری بیماری کرونا شرایط گروه‌های تئاتری بسیار سخت بود و به لحاظ هزینه‌ای در مضیقه بودند اما در حال حاضر و با کمرنگ شدن این ویروس، وضعیت مطلوب‌تر شده و نمایش‌های بیشتری در سالن‌ها اجرا می‌شوند.

این کارگردان با بیان اینکه در نمایش کودک علاوه بر توجه به رنگ و نور باید به نقاط اوج و فرود نمایش هم توجه شود، افزود: صرف کار کردن در مهد کودک، به معنی شناخت کودکان و تولید نمایش برای آن‌ها نیست، باید با دقت و توجه، ویژگی‌های کودکان را شناخت و متناسب با آن‌ها برای‌شان کار تولید کرد.

کارگردان نمایش «دزد لالایی» در ادامه با توضیح اینکه متاسفانه نگاه به نمایش کودک سخیف و سطحی است و ذهنیت درستی وجود ندارد، تصریح کرد: در چند سال اخیر، در کنار نمایش‌های ضعیف که از عروسک‌های قدیمی در آن استفاده می‌شود، تئاترهایی که کاملا حرفه‌ای و به روز و حتی گاهی بهتر از کارهای بزرگسال هستند هم در حال تولید است.

شریف‌زاده در ادامه با بیان اینکه جای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در دو سال عدم برگزاری بسیار خالی بود، افزود: برگزاری دوباره جشنواره اتفاق بسیار خوبی است به‌ویژه که در این دوره بخش‌های مختلف و جدیدی مثل اجرای نمایش‌ با عوامل زیر 18 سال اضافه شده و امیدوارم این جشنواره پر سابقه همواره برگزار شود.

این کارگردان عنوان کرد: در نمایش «دزد لالایی» علی باروتی، میترا شجاعی، سعید حاجی‌حیدری، امین‌رضا ملک‌محمودی، امین میرزا باقری، امیر افسرشیبانی، نگار تقوی‌راد، آنلی مدنی، سعید موسوی‌راضی، محمدحسن درباغی‌فرد، ایلیا شریف‌زاده، نگین تقوی‌راد، علی پورمراد، شقایق رازانی، عطیه افخمی، سمیه کاظمی و مائده شفیعی به عنوان بازیگران؛ فائزه فیض و بھرام جلالی‌پور نویسنده؛ سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه؛ ریحانه مطهری طراح لباس؛ حسین تبریزی طراح گریم و کلاه گیس؛ رضا خضرایی طراح نور؛ فاطمه عباسی طراح و سازنده عروسک؛ محمدرضا معین آهنگساز؛ علیرضا ملک محمودی دستیار کارگردان؛ شقایق رازانی و علی پورمراد مدیر صحنه حضور دارند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران