در حال بارگذاری ...

پگاه معصومی: دوستی پیام نمایش «مبارک و آه» است

نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک و آه» که در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، گفت: مهم‌ترین پیام این نمایش دوستی است.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، پگاه معصومی با بیان اینکه در این نمایش، مبارک قصه‌ای را برای خردسالان تعریف می‌کند، اظهار کرد: قصه در مورد دو دوست بنام‌های « آ » و « ه » است که با هم دعوا می‌کنند. 

وی اضافه کرد: « آ » مغرور و خودپسند است و « ه » را اذیت می‌کند و در نهایت « ه » قهر کرده و از شهر بیرون می‌رود و در پایان نمایش با هم آشتی می‌کنند.

معصومی با بیان اینکه پیام نمایش دوستی است، تصریح کرد: «مبارک و آه» به شیوه عروسکی اجرا می‌شود و عروسک بازیگر دارد، علاوه بر این یکی از نوازندگان در نمایش مشارکت کرده و تماشاگران نیز با نمایش همراه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه « مبارک و آه» به شیوه نمایش مشارکتی کار شده است، عنوان کرد: بچه‌های خردسال باید داخل نمایش حضور داشته باشند و تجربه ثابت کرده بچه‌ها به شدت باهوشند و نسبت به موضوعات آگاهی دارند، بنابراین نگاه‌شان ظریف، حساس و دقیق است.

این کارگردان با بیان اینکه محتوای نمایش باید برای خردسالان جذاب و رنگارنگ باشد، گفت: بچه‌ها با بازی همراه با موزیکال و نمایش‌های روحوضی و تخته حوضی این نمایش با واژه دوستی آشنا خواهند شد.

معصومی با اشاره به اینکه بچه‌ها از نمایش‌هایی مانند روحوضی و تخته‌حوضی به دورند و شخصیت‌هایی مثل مبارک و حاجی فیروز را نمی‌شناسند، درباره عوامل این نمایش گفت: طرح و ایده نمایش سیدحسین فدایی‌حسین؛ مشاور کارگردان فرزاد لباسی؛ مشاور خردسال آراد ترابی؛ بازیگران پگاه معصومی و سیده‌رها کرمانی؛ سرپرست گروه موسیقی فرزاد لباسی؛ نوازندگان تنبک و کاخن سیده رها کرمانی، کمانچه امیرسام بهرامیان و ملودیکا حامد ترابی هستند.

این نویسنده ادامه داد: طراح نور پدرام معصومی؛ طراح صحنه فرزاد لباسی و پگاه معصومی؛ طراح لباس وعروسک پگاه معصومی؛ شاعر ناهید باباخانیان؛ مدیر صحنه زهره جلیلی‌معز؛ ساخت دکور و عروسک یگانه عبدالملکی و منشی صحنه النا کاظمی است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر همدان در حال برگزاری است.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران