در حال بارگذاری ...

امیر تنها: جشنواره بستر مناسبی برای آشنایی با شیوه‌های مختلف نمایشی است

کارگردان نمایش «ساکت» گفت: بچه‌ها می‌توانند با ابزار نمایش به این درک برسند که طور دیگری به محیط پیرامون خود نگاه کنند.

به  گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیر تنها درباره محتوای این نمایش که در بخش مسابقه تئاتر خردسال جشنواره حضور دارد، بیان کرد: نمایش «ساکت» حکایت مردی است که همیشه کلافه و عصبانی و در حال غرغر کردن است.

وی اضافه کرد: این فرد از صداهای اطرافش نالان است و کوچکترین صدایی او را آزار می‌دهد و در نهایت شرایط آنقدر به او فشار می‌آورد که به این نتیجه می‌رسد از یک نفر کمک بگیرد.

تنها تصریح کرد: مرد نالان تصمیم می‌گیرد از دوست دانایش کمک بگیرد و در این مسیر دوستش راهکارهایی می‌دهد و داستان شکل می‌گیرد و در پایان نتیجه مطلوب شده و به زندگی ایده‌آل مورد نظر خود می‌رسد.

این کارگردان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان فرصتی است که هنرمندان تجربه‌های مثبتی را کسب کنند، افزود: جشنواره بستر مناسبی برای آشنایی با شیوه‌های مختلف نمایشی و دیدن کارهای مختلف است. همچنین اینگونه رویدادها مجالی است تا هنرمندان دانش خود را به روز کنند و با شرایط و خواسته‌های مخاطب که دائم در حال تغییر است، آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بچه‌های امروز انگیزه کمی دارند و این موضوع روح آنها را خدشه‌دار می‌کند، اظهار کرد: این خلاء می‌تواند از طریق نمایش جبران شود و بچه‌ها بتوانند با ابزار هنرهای نمایشی به این درک برسند که طور دیگری به شرایط پیرامون خود نگاه کنند.

تنها با اشاره به اینکه اداره کل هنرهای نمایشی باید به بخش خردسال، ویژه نگاه کند و محتویات بیشتری در اختیار هنرمندان قرار دهد، عنوان کرد: اگر این اتفاق بیافتد کارگردان‌ها دچار آزمون و خطای زیادی نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: بچه‌های امروز پیش‌بینی نشده هستند و بسیاری از اخلاقیات آنها برای نسل‌های قبل ناآشنا است به همین دلیل باید دائم آزمون و خطا کنیم تا به شیوه مطلوب برسیم و برای این گروه سنی تولیدمحتوا کنیم. 

تنها با بیان اینکه داستان نمایش «ساکت» اقتباسی و شیوه اجرای آن عروسکی است، مطرح کرد: نویسنده، طراح لباس و طراح دکور سمیه منجم؛ موسیقی صنم پوربابایی و نیلوفر صفانیا و بازیگر امیر تنها است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران