در حال بارگذاری ...

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و‌هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و‌نوجوان در حد توان خود به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه های گوناگون آموزشی، تربیتی،امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه بر فرهنگ اصیل،غنی و متنوع ایرانی،اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در پیام دکتر کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی به جشنواره بیست و هفتم آمده است: برای تئاتر در دیدگاه ها و رویکردهای گوناگون، کارکردهای بسیار متنوع و‌متفاوتی عنوان شده است و در ساحت های متفاوت کارویژه های مختلفی برای این هنر تعریف و تصور شده است.
در ارتباط با کودکان و‌نوجوانان علاوه بر کارکردهای معمول و متداول تئاتر، به نوعی رویکردهای آموزشی و تربیتی شکل برجسته تری به خود گرفته و بیشتر مد نظر اصحاب تئاتر،مخاطبین و جامعه علمی اعم از روان شناسان، جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه های تربیتی و نیز خانواده ها قرار می گیرد.
پرداختن به این جنبه از کارکردهای تئاتر، مستلزم شناختی همه جانبه از کودک و‌نوجوان و جهان گسترده و خاص اوست. شناختی مشتمل بر شاخه های مختلفی از روان شناسی،علوم تربیتی، علوم انسانی،جامعه شناسی در کنار تسلطی کامل و اشرافی عمیق به شیوه های اجرایی و‌تکنیکی تئاتر .
این کوتاه، نشانگر اهمیت بسیار ویژه فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان در هر شاخه و سمت و منسبی است. 
جشنواره بین المللی تئاتر کودک و‌نوجوان در حد توان خود به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه های گوناگون آموزشی، تربیتی،امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه بر فرهنگ اصیل،غنی و متنوع ایرانی،اسلامی است.بی شک این مهم نیازمند همتی والا و تلاشی سترگ در تمام سطوح سیاستگذاری،مدیریتی واجرایی است. چرا که نسل فردای جامعه و تاثیرگذاران و سازندگان آینده ایران عزیز را کودکان و نوجوانان امروز تشکیل میدهند و یکی از رسالت های برجسته حوزه فرهنگ و هنر ، برنامه ریزی و فعالیت کارشناسانه و مثمر ثمر در این حوزه است.

با آرزوی پیروزی و سربلندی برای تمام هنرمندان، گروه های نمایشی، همکاران و برگزار کنندگان این رویداد بزرگ هنری، امیدوارم بیست و هفتمین گام این مسیر خطیر، ما را و تئاتر کودک‌و‌نوجوان را به اهداف و چشم اندازهای کلان این جشنواره نزدیک تر نماید.




نظرات کاربران