در حال بارگذاری ...

آماده‌سازی سالن‌های اجرا برای جشنواره بیست و هفتم / همدان مهیای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تلاش بر این است که جشنواره بیست‌وهفتم متفاوت‌تر و بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود.

به گزارش روابط‌عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان،احمدرضا احسانی در جلسه ستاد اجرایی جشنواره بیست و هفتم با بیان اینکه اقدامات اجرایی جشنواره از دو ماه گذشته آغاز شده است،اظهار کرد:در این ایام سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا و آوینی تجهیز شده‌اند.

رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز در روزهای آینده در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار خواهد گرفت،خاطرنشان کرد:برآورد تمام قراردادهای جشنواره در جلسات آینده انجام خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر میهمان جشنواره هستند،یادآور شد:با توجه به شیوع کرونا،پیش‌بینی‌ و برنامه‌ریزی بر این است که اسکان میهمانان در چند هتل انجام شود.

احسانی همچنین تصریح کرد:تجهیزات سالن‌های شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌ها باید در ایام منتهی به جشنواره تامین شود؛ علاوه بر این عملیات عمرانی سالن تالار فجر تا اسفندماه به پایان خواهد رسید و در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی کمیته‌های ستاد اجرایی و استفاده از ظرفیت هنرمندان و دستگاه‌های اجرایی استان،جشنواره به بهترین شکل و متفاوت از دوره‌های قبل برگزار شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و قائم‌مقام رئیس بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این جلسه گفت:تا کنون حضور ۵۲ گروه نمایشی در جشنواره بیست و هفتم قطعی شده است.

سید محمدرضا جوادی با بیان اینکه داوری اولیه آثار به اتمام رسیده است،اظهار کرد:۵۲ اثر در بخش‌های خردسال،کودک،نوجوان،خیابانی،خیمه‌شب بازی،نقالی و پرده‌خوانی،فراگیر و کودکان زیر ۱۸ سال برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند و اسامی گروه‌های منتخب بخش نقالی و خیمه‌شب‌بازی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد:۳۰ نمایش در بخش رقابتی و ۱۰ اثر در بخش غیر رقابتی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای جشنواره انجام شده است،یادآور شد:۱۲ کمیته در جشنواره بیست و هفتم شکل گرفته که چهار کمیته جدید از جمله امور قراردادها،اعتبارات،تشریفات،خدمات و پشتیبانی اضافه خواهد شد.

جوادی همچنین تصریح کرد:برآورد اولیه اعتبارات در کمیته‌ها در حال انجام است و پس از جمع‌بندی نهایی،اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر بازدید از سالن‌های نمایش انجام شده است،گفت:۲۸ اثر در سالن‌ها اجرا خواهد شد که با توجه به زمان‌بندی اجرای نمایش‌ها،هفت سالن باید تجهیز شوند.

جوادی ادامه داد:فراخوان بخش بولتن و برنامه‌های جنبی انجام شده و دیگر بخش‌ها نیز با توجه به پیشبرد امور،فعالیت خود را جدی‌تر ادامه خواهند داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران