در حال بارگذاری ...
در دیدار مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش و دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد

استفاده از ظرفیت شبکه شاد در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / حمایت وزارت آموزش و پرورش از آثار دانش‌ آموزی جشنواره بیست و هفتم

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نشستی با دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر کودک و نوجوان از حمایت این وزارتخانه از آثار دانش آموزی این رویداد نمایشی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ های شبکه شاد در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، روز گذشته 20 دی‌ماه امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جمعی از مدیران این دوره از جشنواره با علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش و معاونین فرهنگی و هنری و کارشناسان هنری این اداره کل دیدار کردند.

این جلسه با هدف مشارکت طرفین در برگزاری جشنواره بیست و هفتم و هم‌افزایی ظرفیت‌های این دوره از جشنواره در حوزه‌های مرتبط برگزار شد.

علی رمضانی در این جلسه گفت:متولی فرهنگ و هنر در جمهوری اسلامی،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما باید در کنار یکدیگر با توجه به توانی که داریم برای رشد و اعتلای فرهنگ هم‌افزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد:اگر قرار است به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر،علاقه‌مندی در میان جامعه شکل بگیرد این زمینه باید از دوره ابتدایی در آموزش و پرورش آغاز شود و ما قصد داریم از ظرفیت‌های وزارت ارشاد برای افزایش این علاقمندی بهره مند شویم.

رمضانی خاطرنشان کرد:ایرانیان با حوزه نمایش عجین هستند،نمایش و سرود در مقاطع مختلف به توسعه فرهنگ ایران و به ویژه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس کمک شایانی کرد و ما شاهد این موضوع بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد:با هم‌افزایی،توان خود را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهیم داد تا بتوانیم به پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه کمک کنیم.

رمضانی با اشاره به هویت بخشی حوزه نمایش گفت:فعالیت‌های ما در راستای توانمندی دانش آموزان است زیرا همه فعالیت‌ها باید برای این قشر باشد و هنر نمایش می‌تواند هویت و اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت کند.

وی افزود:از همین رو است که ما در بخش آموزش مربیان از هنرهای نمایشی بهره می‌گیریم و برای آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ما در هفته گذشته ۱۱ استان کم برخوردار کشور را در تهران برای یک دوره توانمندسازی دعوت کردیم که استقبال بسیار خوبی از این دوره صورت گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد:در هر استان یک سالن مخصوص تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد زیرا این مسئله دغدغه‌ای برای وزارت آموزش و پرورش است.

رمضانی ضمن اعلام حمایت از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت:شبکه شاد یکی از بزرگترین رسانه‌ هایی است که امروز در دسترس دانش‌ آموزان و خانواده‌ها،که مخاطبان اصلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند،قرار دارد و ما از طریق این شبکه به تبلیغ و هم‌افزایی توان اجرایی جشنواره بیست و هفتم کمک خواهیم کرد. ضمن آنکه همچون ادوار گذشته از فعالیت‌های بخش دانش آموزی جشنواره حمایت می‌کنیم.

در ادامه این نشست امیر مشهدی عباس،دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت:ما همه سرباز فرهنگ و هنر هستیم و برای ما در دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر و کودک و نوجوان بسیار مهم است که این دوره با کیفیت قابل قبولی برگزار شود.

مشهدی عباس ادامه داد:مخاطب اصلی این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند و ان شاالله بتوانیم یک اتفاق خوب برای این قشر در این دوره رقم بزنیم.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان افزود:این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد نمایشی کشور است زیرا خانواده‌ها را درگیر می‌کند تا از این سرمایه فرهنگی کشور بهره‌مند شوند.

مشهدی عباس در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه هنرهای نمایشی افزود:در بخش دانش‌آموزی جشنواره بیست و هفتم و بر پایه تجربیات ارزشمند پیشین،رویکرد تخصصی‌تری در پیش گرفته‌ایم تا به شکل حرفه‌ای‌تر و کارشناسانه‌تری از توان و قابلیت‌های حوزه تئاتر دانش‌آموزی بهره ببریم. در این راستا علاوه بر آثار صحنه‌ای ما پذیرای گونه‌های نمایش ایرانی از جمله خیمه‌شب بازی،نقالی،پرده‌خوانی و شبیه‌خوانی هم هستیم و دانش‌آموزان خلاق کشور هم آثار ارزشمندی در این حوزه‌ها به جشنواره ارسال کرده‌اند که نشان از توفیق برنامه‌های آموزش و پرورش در توجه ویژه به این گونه‌های نمایشی در سال‌های اخیر است. انتظار ما این است که آموزش و پرورش و به ویژه اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی،منتخبان جشنواره فرهنگی هنری «فردا» را نیز به این جشنواره معرفی و حمایت ویژه کنند. ضمن اینکه در این دوره ما این بخش را نیز به صورت گسترده‌تر دیده‌ایم تا در کنار تئاتر دانش آموزی،کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که در کانون‌های پرورش فکری که از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش هم هستند و هنرجویان آموزشگاه‌های هنری،در این بخش حضور داشته باشند. انتظار داریم که وزارت محترم آموزش و پرورش در این حوزه حمایت لازم و پشتیبانی کامل را از جشنواره داشته باشد.

همچنین در این نشست هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند ومقرر شد با پیگیری جدی تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در جهت هم‌افزایی فعالیت‌های نمایشی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان و دانش آموزان در کشور منعقد شود.

این نشست با حضور علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش،امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان،مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره‌های هنرهای نمایشی،حامد اویسی مدیر روابط عمومی جشنواره،فرهاد قاسم پور معاون اداره کل فرهنگی هنری،اردوها و فضای پرورشی،حمیدرضا کاظمی‌پور مدیر بخش هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگی هنری،اردوها و فضای پرورشی،شهرام عظیمی مدیر بخش هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی،سعید خادمی مسئول اداره برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری،اردوها و فضای پرورشی و سید علی سیدی رئیس اداره برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان،با هدف تقویت مهارت،رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش،در اسفند ماه سال جاری،با شعار «تئاتر،پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نظرات کاربران