در حال بارگذاری ...
قادر آشنا در گفتگو با ایران تئاتر پیرامون تفاهم نامه جدید مطرح کرد؛

مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی استان همدان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

قادر آشنا، درباره تفاهم‌نامه وزارت ارشاد و استانداری همدان پیرامون باقی ماندن جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی استان همدان از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان صداوسیما، نهاد کتابخانه‌ها و ... در برگزاری بهینه جشنواره همراهی و مشارکت کنند.

مدیر کل هنرهای نمایشی در گفتگو با ایران تئاتر گفت: درباره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان روز یکشنبه گذشته جلسه بسیار خوبی با حضور جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب حاجی‌بابایی نماینده محترم مردم همدان و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، آقای شاهرخی استاندار محترم همدان و آقای دکتر حسینی معاون محترم امور هنری وزارت ارشاد و آقای احسانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان داشتیم. در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد و تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و استانداری همدان منعقد شد که بر اساس آن، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ابتدا به مدت 3 سال و در صورت تمدید یک دوره 3 ساله دیگر، در مجموع 6 سال در شهر همدان باقی بماند.

مدیر کل هنرهای نمایشی همچنین با اشاره به بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: نقاط ضعف و قوت و چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سال‌های گذشته توسط دبیرخانه جشنواره احصا شده است. در همین ارتباط عدم هماهنگی‌ها و مشکلات احتمالی چند سال اخیر بررسی و راه‌کارهای برطرف ساختن آن‌ها در تفاهم‌نامه گنجانده شد.

آشنا همچنین به عقد تفاهم‌نامه دیگری در این نشست اشاره کرد و افزود: همچنین تفاهم‌نامه دیگری در حوزه اجرایی جشنواره با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با هدف سامان یافتن مسائل اجرایی منعقد شد تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای آبرومند و خوب مانند سال‌های پیشین باشیم؛ بنابراین مدیریت عالی استان همدان و مدیران سایر سازمان‌های مربوطه پای کار آمده‌اند.

او با اشاره به حمایت‌های استانداری همدان از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این استان اظهار داشت: استاندار همدان در تفاهم‌نامه منعقدشده قول دادند که تمام دستگاه‌های فرهنگی استان همدان از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان صداوسیما، نهاد کتابخانه‌ها و ... در برگزاری بهینه جشنواره همراهی و مشارکت کنند. در واقع جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، فقط جشنواره اداره کل نیست بلکه جشنواره کل استان محسوب می‌شود و تمام نهادهای فرهنگی باید این رویداد هنری را همراهی کنند تا از همه ظرفیت‌های استان به بهترین شکل استفاده شود.

آشنا در پایان با اشاره به موضوعات و جزئیات اجرایی این جشنواره افزود: با معرفی امیر مشهدی عباس به عنوان دبیر جشنواره، جزئیات امور اجرایی جشنواره و نحوه برگزاری آن در تعامل بین اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تعیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد.




نظرات کاربران