در حال بارگذاری ...
با داوری مجزای دو بخش کودک و نوجوان؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در اسفندماه

امیر مشهدی عباسی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، امکان آن وجود دارد واکسیناسیون در کشور تا زمستان به طول انجامد، به همین دلیل بر آن شدیم تا زمان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را به اسفندماه موکول کنیم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جلسه ستاد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان و ستاد برگزاری جشنواره برگزار شد. 

امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره تصمیم‌گیری‌هایی که در این جلسه انجام شد، گفت: رویکردمان در برگزاری جشنواره امسال کیفی است. قصد ندارم، بگویم سال‌های گذشته اینگونه نبوده است اما این دوره در نظر داریم تا براساس استانداردهای جهانی این جشنواره را برگزار کنیم. بخش‌های مختلف این جشنواره در دوره‌های گذشته میزان عملکرد گروه‌های نمایشی را پوشش نمی‌داد.

او در ادامه افزود: گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان در شاخه‌های مختلف، اثر تولید می‌کنند اما تمام این شاخه‌ها در جشنواره دیده نمی‌شد. به عنوان مثال برای تولیدات آئینی و سنتی بخش مجزایی در نظر گرفته نشده بود یا تولیدات کودکان و نوجوانان کم‌توان و استثنایی در این رویداد به چشم نمی‌خورد. 

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه این جشنواره باید ماحصل فعالیت‌های حرفه‌ای تئاتر کودک و نوجوان در سطح کشور باشد، عنوان کرد: در دو- سه سال گذشته بخش کودک و نوجوان با یکدیگر داوری و رقابت می‌شد اما امسال درنظر داریم تا این دو بخش به صورت مجزا داوری شوند. 

او در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، تئاتر کودک و نوجوان تولید جدی نداشته ضمن اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، امکان آن وجود دارد واکسیناسیون در کشور تا زمستان به طول انجامد، از این رو تمهیداتی را در نظر گرفتیم تا به تولیدات شایسته و مطلوبی در این جشنواره دست یابیم به همین دلیل بر آن شدیم تا زمان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را به اسفند ماه موکول کنیم که تاریخ دقیق آن در فراخوانی که به زودی منتشر خواهد شد، اعلام می‌شود. 

مشهدی عباس با بیان اینکه پذیرش آثار متقاضی از اواخر مهر ماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بخش‌هایی از جمله پژوهش، به این دوره از جشنواره اضافه شده است. این بخش عموماً در دیگر جشنواره‌ها وجود دارد اما به دلیل نبود زمان کافی معمولاً آثار شرکت‌کننده سفارشی هستند اما در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، زمان لازم را در نظر گرفتیم تا پذیرای آثار مطلوبی باشیم. 

او در ادامه افزود: بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز با حضور منتور و استاد راهنما برگزار می‌شود. آثار پذیرفته شده در مرحله نخست با راهنمایی استاد راهنما به مرحله بعد وارد می‌شوند. 

این نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: تلاش ما بر این است تا بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان را هر چه بهتر و با استانداردهای لازم برگزار کنیم تا در سال آتی شاهد اجراهای عمومی مطلوبی از این آثار در سطح کشور باشیم. 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری امیر مشهدی عباس اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

نظرات کاربران