در حال بارگذاری ...
سوت پایان

برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزیدگان خود را شناخت به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، آیین اختتامیه جشنواره بیست و ششم صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه در سالن مجتمع ابن سینا برگزار شد. 

 

از جمله حاضران در این مراسم می‌توان به شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، حمید نیلی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی)، احمدرضا احسانی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان)، حمیدرضا حاجی‌بابایی (نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی)، شهرام گیل‌آبادی (مدیرعامل خانه تئاتر) و پیشکسوتانی چون رضا بابک، بهزاد فراهانی، اصغر همت و... اشاره کرد.

 

حضور 400 هنرمند داخلی و خارجی در قالب 52 گروه نمایشی در جشنواره بیست و ششم  

 

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان با بیان این که جشنواره، همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) در همدان آغاز شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره در آستانه هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) به پایان می‌رسد.

احسانی با اشاره به اینکه 400 هنرمند داخلی و خارجی در قالب 52 گروه نمایشی در ایام جشنواره به اجرای نمایش پرداختند، خاطرنشان کرد: نمایش‌ها در هفت سالن مرکز استان و هشت سالن شهرستان‌ها و حاشیه شهر همدان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی در پنج شب در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان همدان برگزار شد.

رئیس بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: این جشنواره با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که باید از تلاش این دستگاه‌ها تقدیر کرد.

 

ربع قرن تلاش مدیران قبلی باعث شده است جشنواره امروز به زیبایی و خوبی برگزار شود

 

مجید قناد، دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: حضور هنرمندان از شهرهای گوناگون موجب گرما و روشنایی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد.

قناد اظهار کرد: ربع قرن تلاش مدیران قبلی جشنواره باعث شده است تا این جشنواره امروز به زیبایی و خوبی برگزار شود.

او ضمن تشکر از مردم همدان که در طول مدت برگزاری جشنواره بسیار محبت داشتند، گفت: از نیروی انتظامی، صدا و سیما، استانداری، فرمانداری، دبیر اجرایی و روابط عمومی ستاد برگزاری، گروه‌های هنری و  کودکان حاضر در این جشنواره کمال تشکر را دارم.

ضرورت تئاتر معاصر، کودکان هستند

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری او در اینجا حضور دارد، افزود: از تلاش و آفرینش‌گری  هنرمندان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان سپاسگزارم.

 کرمی گفت: از همه کسانی که در برگزاری این رویداد هنری شرکت داشته‌اند به خصوص مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که حضور پررنگی در این جشنواره داشتند، سپاسگزارم.

او با بیان این که جشنواره بیست و ششم به پایان رسید اما وظیفه همه ما است که از همین امروز به فکر کودکان به عنوان امانت‌های خداوند باشیم، افزود: باید تلاش کنیم تا دوره بعدی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را به نحو بهتری برگزار کنیم.

کرمی در ادامه گفت: اگر بخواهیم به ضرورت تئاتر معاصر اشاره کنیم، باید به تئاتر کودک اشاره کنیم چرا که نقش تربیتی و آموزشی دارد. تئاتر با استفاده از زبان کودکانه و آفرینش‌گری هنر می‌تواند در تربیت بچه‌‌های ایران اسلامی نقش جدی و اساسی داشته باشد.  

اگر در جامعه هنر جاری نباشد جامعه می‌میرد

 

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی تصریح کرد: همدان حداقل ۳۳۰۰ سال سابقه دارد و هیچ شهری در دنیا نداریم که این میزان پیشینه داشته باشد.

او ادامه داد: اگر امروز به همدان آمدم برای قدرشناسی از جوانان و هنرمندان بود. اگر در جامعه هنر جاری نباشد جامعه می‌میرد. هنر حرکت مینیاتوری تربیت انسان‌هاست.

او اضافه کرد: هنرمند زیبایی‌های انسان را می‌شناسد و با هنر خود به جامعه تقدیم می‌کند. اگر بخواهیم مفهومی را به جامعه منتقل کنیم بهترین شیوه و روش انتقال با هنر است. به همین دلیل هنرمندان ما که معمولا طیف گسترده‌ای هستند هر مطلبی را از این راه منتقل می‌کنند و مردم ما برای هنرمندان ارزش بسیاری قائل هستند.

حاجی‌بابایی با بیان این که همدان نماد استان فرهنگی در کنار دیگر استان‌هاست، توضیح داد: این استان جزو زیبایی‌های ایران بزرگ است. آمادگی در این استان بسیار بالاست و این آمادگی وجود دارد که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان بازگردد. ما آن سال‌ها که جشنواره در این شهر برگزار می‌شد زیرساخت‌های زیادی را تدارک دیدیم. همدان امروز جزو استان‌های آماده برای برگزاری جشنواره فیلم و کودک است.

 

فرهنگ را از مظلومیت بیرون بیاورید

 

علی اصغر کاراندیش، معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم تصریح کرد: من در چهار سال اول دولت به همه استان‌ها سفر کرده و با همه اصحاب هنر جلسه گذاشتم. مهمترین چیزی که به آن رسیدم آموزش افرادی است که استعداد دارند و در شهرستان‌ها ناشناخته مانده‌اند.

او ادامه داد: فارغ از بحث حمایت، امروز بیشترین نیاز ما آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه فرهنگ و هنر است. نکته دیگر این است که تا فرهنگ ارتقا نیابد تمام تلاش‌های ما در حوزه‌های سیاسی اقتصادی و توسعه به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

کاراندیش گفت: فرهنگ امروز مظلوم است و خواهشم از دستگاه‌های فرهنگی این است که فرهنگ را از مظلومیت بیرون بیاورند تا جامعه به حد اعلا برسد. فقط در این صورت است که پیشرفت و توسعه پایدار شکل می‌گیرد.

 

رضا بابک که در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به پاس یک عمر فعالیت هنری مورد تقدیر قرار گرفت در صحبت‌های کوتاهی گفت: کارهایی که ما در گذشته انجام دادیم و بخشی از آن را در کلیپ کوتاهی که پخش شد دیدید بسیار زیاد است، اوایل انقلاب دوستی رئیس تلویزیون بود و ما توانستیم تعدادی از آن‌ها را از تلویزیون بگیریم. کارها بسیار زیاد است و از دوستانی که با تلویزیون در ارتباط هستند تقاضا می‌کنم برای حفظ آن تلاش کنند و حداقل یک نسخه از آن را به ما بدهند تا به مرکز اسناد بدهیم. ما بیشتر نیازمند کار کردنیم، این تقدیرها خوب است اما باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم کار کنیم.

 

معرفی نمایش‌های برگزیده محیط‌ زیستی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نمایش‌های برگزیده محیط‌ زیستی در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.

نمایش‌های «آینده مال بچه‌هاست» به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان، «نقل مبارک و آقای طبیعت» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، «هر کسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» به کارگردانی حامد ترابی از همدان و «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت از تهران به عنوان نمایش‌های برگزیده در ارتباط با شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» توسط اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست استان همدان تقدیر شدند.

معرفی نمایش‌های برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز ملی اسیتژ ایران در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

بیانیه هیئت‌داوران مرکز ملی اسیتژ ایران متشکل از زهرا صبری، امیرحسین عسگری و مریم کاظمی به شرح زیر بود:

«با توجه به تاکیدات همه ساله مرکز استیژ جهانی نسبت به اشتراک گذاشتن تجربیات و تلاش‌های کسانی که به طور مستمر برای کودکان و نوجوانان نمایش تولید می‌کنند ضمن حفظ استقلال و شخصیت فرهنگی کودکان و نوجوانان ایرانی، داوران این دوره مرکز ایرانی اسیتژ برای انتخاب آثار بهتر به نکات زیر توجه کرده‌اند:

نوآوری و بدعت، وجود عناصر خلاقانه، توجه به مخاطبان از دیدگاه هنری و زمینه‌های فنی و تکنیکی نمایش‌ها.

داوران این دوره مرکز ملی اسیتژ متشکل از زهرا صبری، امیرحسین عسگری و مریم کاظمی اعلام می‌دارند انتخاب نمایش‌های بهتر در مقایسه با کیفیت مطلق نیست و از بین سی و دو نمایش منتخب نهایی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در چهار بخش خردسال، کودک، نوجوان و خیابانی، ارزیابی صورت گرفته است و ضمن احترام به همه گروه‌های شرکت‌کننده که به مرحله حضور، اجرا و داوری جشنواره رسیده‌اند برگزیدگان خود را اعلام می‌کنند.

هیئت‌داوران انتظار دارد مرکز ملی اسیتژ و کلیه متولیان و دست‌اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان بتوانند در مسیر وظیفه اصلی خویش که فراهم کردن تسهیلات اجراهای حرفه‌ای و بالا بردن ظرفیت‌های تولیدات مستمر اجرایی است حرکت کنند و انتخاب و اعلام نمایش‌ها هر سال حرکت نمادینی برای یادآوری هدف اصلی باشد.

بخش خردسال

- تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «هر کی تو دنیا یک شکل و رنگی داره» به کارگردانی حامد ترابی به عنوان نمایش برگزیده، به خاطر طراحی میزانس و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزار.

- لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «دامن خیال‌انگیز من» به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه به خاطر ایجاد لحظات بدیع در فرم به منظور روایت درست قصه نمایش.

بخش کودک

-لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری) بخاطر انضباط و انسجام گروه اجرایی و طراحی بستر مناسب برای رسیدن به هدف نهایی قصه نمایش.

بخش نوجوان

-تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «به مرور زمان» به کارگردانی حسین اسدی به عنوان نمایش برگزیده به خاطر طراحی میزانسن و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزار.

- لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهانپا به خاطر هدایت درست بازیگران در موقعیت‌های متفاوت و طراحی مناسب و کاربردی عروسک با توجه به قصه نمایش.

بخش خیابانی

-تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «یک چالش نه چندان کوچولو و خونه مادربزرگه» به کارگردانی نورالله لک به عنوان نمایش برگزیده به خاطر انتخاب و طراحی ویژه برای یک نمایش خیابانی مناسب موضوع ویژه نوجوانان و هدایت درست بازیگران.  

- لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش «وقتی که هفت سالم بود» به کارگردانی مهدی حبیبی به خاطر ایجاد تصاویر مناسب و موثر برای انتقال مفهوم به مخاطب. 

دو مرغک زرین نیز به محمد جهانپا برای کارگردانی نمایش «افسانه ماردوش» و رضا بابک برای یک عمر فعالیت هنری تقدیم شد.

جوایز کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر

کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر برگزیده‌های خود را به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش نوجوان لوح تقدیر ، تندیس  و جایزه نقدی به محمد جهانپا برای نمایش «افسانه ماردوش» از مشهد

در بخش کودک لوح تقدیر ، تندیس  و جایزه نقدی به آزاده انصاری برای «کچل کفترباز»

در بخش خیابانی لوح تقدیر ، تندیس  و جایزه نقدی به مهدی حبیبی برای نمایش «وقتی که هفت سالم بود»

در بخش خردسال لوح تقدیر ، تندیس  و جایزه نقدی به اکرم ابوالمعالی برای نمایش «پَر»

برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی

«مومو و راز گنج میرمهنا» به نویسندگی عقیل جماعتی از جزیره خارک رتبه اول، «ستاره‌کار» به نویسندگی فروغ رستگار و سیروس زرتشتی از همدان رتبه دوم و «عملیات نجات مداد رنگی‌ها» به نویسندگی حسین حسین‌زاده از جهرم برگزیدگان این بخش بودند. 

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر خیابانی

 

آرای هیئت‌داوران مسابقه بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان متشکل از جواد انصافی، محمدعلی صادق‌حسنی و امیر مشهدی‌عباس به شرح زیر است:

 

طراحی فضا

 

هئیت‌داوران در این بخش جوایز خود را به نمایش‌های «من هفت سالم بود» و  «اوکسی در جزیره» به امیرحسین شفیعی، مهدی حبیبی و نسا بخشی اهدا کردند.

 

موسیقی

 

هیئت‌داوران در این بخش جایزه خود را شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد نادری آهنگساز نمایش «یک چالش نه چندان کوچولو» اهدا کردند.

 

بازیگری زن

هیئت‌داوران بدون اولویت جایزه خود را به «من هفت سالم بود»، «آینده مال بچه‌هاست» و «یک چالش نه چندان کوچولو» به نرگس خاک‌کار، هیام احمدی و زهرا پیرحاجی اهدا کردند.

 

تقدیر بازیگری مرد

 

هیئت‌داوران در این بخش از بازیگران نمایش‌های «مرغ، درختِ گل» و «کومودور» وحید حسن‌پور و احسان آزادجو به‌طور مشترک تقدیر کردند.

 

برگزیده بازیگری مرد

 

جایزه بازیگر برگزیده مرد شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش «من هفت سالم بود» اهدا شد.

 

کارگردانی

 

هیئت‌داوران بدون اولویت جایزه این بخش را به همراه لوح تقدیر به کارگردانان نمایش‌های «نقل مبارک آقای طبیعت»، «اوکسی در جزیره» و «یک چالش نه چندان کوچولو» به پژمان شاهوردی، نسا بخشی و نورالله لک اهدا کردند.

 

تقدیر طرح و ایده

 

هیئت‌داوران در این بخش جایزه خود را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح نمایش «من هفت سالم بود» مهدی حبیبی اهدا کردند.

 

برگزیده طرح و ایده

 

هئیت‌داوران در این بخش جایزه خود را شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «یک چالش نه چندان کوچولو» نورالله لک اهدا کردند.

  

هیئت‌داوران در بخش بازیگری کودک ضمن تقدیر از همه بازیگران از بازیگران کودک نمایش‌های «اوکسی در جزیره» و «نقل مبارک آقای طبیعت» با اهدای هدیه تقدیر کردند.

 

در پایان هیئت‌داوران جایزه ویژه شورای داوران را به خاطر بازی‌های یکدست و روان و تأثیرگذار به نمایش «سفر جادویی» به کارگردانی روح‌‌الله سنایی و نمایش «یک چالش نه چندان کوچولو» به نورالله لک اهدا کردند.

 

برگزیدگان بخش مسابقه خردسال

 

آرای هیئت‌داوران بخش خردسال بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان متشکل از احترام برومند، آناهیتا غنی‌زاده و مرضیه برزی  به شرح زیر است:

 

کاندیداهای کارگردانی

 

1- «کودک و پرنده»، محمد محسنی از ساوه

2- «دنیای خیال‌انگیز من»، بهناز مهدی‌خواه از تهران

3- «هر کسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره»، حامد ترابی از همدان

 

برگزیده کارگردانی: محمد محسنی برای نمایش «کودک و پرنده» از ساوه

 

کاندیداهای متن نمایش

 

1- «حیاط خانه ما»، وحید خسروی از تهران

2- «کودک و پرنده»، محمد محسنی از ساوه

3- «پَر»، منوچهر اکبرلو از تهران

 

برگزیده متن: منوچهر اکبرلو برای نمایشنامه «پَر» از تهران

 

 کاندیداهای بازیگری مرد

 

1- «کودک و پرنده»، مصطفی کولیوندی از ساوه

2- «حیاط خانه ما»، امیرحسین انصافی از تهران

3- «هرکسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره»، حامد ترابی از همدان

 

برگزیده بازیگری مرد: امیرحسین انصافی برای نمایش «حیاط خانه ما» از تهران

 

کاندیداهای بازیگری زن

1- «مارمولک بد ادا»، پگاه معصومی از همدان

2- «من یک نخود فرنگی متفاوتم»، مبینا احرار از تهران

3- «دنیای خیال‌انگیز من»، بهناز مهدی‌خواه از تهران

 

برگزیده بازیگری زن: بهناز مهدی‌خواه برای نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» از تهران

 

کاندیداهای طراحی صحنه و عروسک

 

1- مهتاب حیدری و شکیبا مولوی برای نمایش «من یک نخود فرنگی متفاوتم»             از تهران

2- مهدی حبیبی برای نمایش «کودک و پرنده»                                                           از ساوه

3- بهناز مهدی‌خواه و مریم غلامی برای نمایش «دنیای خیال‌انگیز من»                             از تهران

 

برگزیده طراحی صحنه و عروسک:

مهدی حبیبی برای نمایش «کودک و پرنده» از ساوه

 

تقدیر ویژه از کودکان هنرمند نمایش‌های بخش خردسال

 

1- آراد ترابی برای نمایش «هرکسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» از همدان

2- هوراد حبیبی برای نمایش «کودک و پرنده» از ساوه

 

کاندیداهای نمایش برگزیده

1- «حیاط خانه ما» از تهران به کارگردانی وحید خسروی

2- «هر کسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» از همدان به کارگردانی حامد ترابی

3- «کودک و پرنده» از ساوه به کارگردانی محمد محسنی

4- «دنیای خیال‌انگیز من» از تهران به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه

 

نمایش برگزیده: «کودک و پرنده» به کارگردانی محمد محسنی از ساوه

 

برگزیدگان بخش مسابقه کودک

 

هیئت‌داوران بخش کودک بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان متشکل از قطب‌الدین صادقی، بهرام دوست‌قرین و مجتبی مهدی آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:

 

گریم و طراحی چهره

 

کاندیداها:

 1- قاسم بهراملو برای نمایش «نمکی و دیو الکی»

 2- شهربانو نیسنی برای نمایش «مرد نون زنجبیلی»

 3- محمد قبادی‌نژاد برای نمایش «خاله سوسکه»

 

طراح چهره برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراح گریم و چهره‌پرداز نمایش «مرد نون زنجبیلی» شهربانو نیسنی اهدا شد.

 

موسیقی

 

کاندیداها:

1- مجید شهبازی برای نمایش «نمکی و دیو الکی»

2- آذرنوش خدامی برای نمایش «هوشنگ لاکپشته»

3- رضا عباسی برای نمایش «بالتازار»

4- عبد آتشانی برای نمایش «کچل کفترباز»

5- حامد طاهری برای نمایش «مرد نون زنجیلی»

 

تقدیر:  

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به آذرنوش خدامی، آهنگساز نمایش «هوشنگ لاکپشته» اهدا شد.

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عبد آتشانی آهنگساز نمایش «کچل کفترباز» اهدا شد.

 

طراحی صحنه

 

کاندیداها:

1- الکا هدایت برای نمایش «هوشنگ لاکپشته»

2- امید انصاری برای نمایش «بالتازار»

3- حامد زحمتکش برای نمایش «مبارک و قالیچه پرنده»

4- «آویده سعادت‌پژوه برای نمایش «کچل کفترباز»

 

تقدیر:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به الکا هدایت طراح صحنه نمایش «هوشنگ لاکپشته» اهدا شد.

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آویده سعادت‌پژوه طراح صحنه نمایش «کچل کفترباز» اهدا شد.

 

طراحی لباس

 

کاندیداها:

 1- سعید باغبانی‌نیر برای نمایش «نمکی و دیو الکی»

2- مهناز کرمی برای نمایش «بالتازار»

3- مرضیه ایمانخانی برای نمایش «کچل کفترباز»

4- آیسا مالکی‌مقدم و مریم محمودی طراحان لباس نمایش «مرد نون زنجبیلی»

 

تقدیر:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به خانم‌ها آیسا مالکی‌مقدم و مریم محمودی طراحان لباس نمایش «مرد نون زنجبیلی»

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهناز کرمی طراح لباس نمایش «بالتازار» اهدا شد.

 

بازیگری زن

 

کاندیداها:

1- الکا هدایت برای نمایش «هوشنگ لاکپشته»

2- سمیرا پاشایی برای نمایش «نمکی و دیو الکی»

3- مهرنوش شریعتی برای نمایش «کچل کفترباز»

4- مینووش رحیمیان برای نمایش «کچل کفترباز»

5- فاطمه عباسی برای نمایش «کچل کفترباز»

6- زهرا گرگ‌یراقی برای نمایش «خاله سوسکه»

7- هنگامه بهرامی برای نمایش «مرد نون زنجبیلی»

 

تقدیر :

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه عباسی، بازیگر نمایش «کچل کفترباز» اهدا می‌شود.

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینووش رحیمیان، بازیگر نمایش «کچل کفترباز» اهدا می‌شود.

 

جایزه ویژه:

هیئت‌داوران به اتفاق آرا به خاطر تسلط بر صحنه و یادآوری اصول پایه‌ای فرهنگ نمایش دیدن و ارائه روایتی یکدست، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از الکا هدایت بازیگر نمایش «هوشنگ لاکپشته» قدردانی به عمل آورد.

 

بازیگری مرد

 

کاندیداها:

 1- سعید باغبانی‌نیر برای نمایش «نمکی و دیو الکی»

2- سعید مقدادکاووسی برای نمایش «بالتازار»

3- رسول قنبری برای نمایش «مبارک و قالیچه پرنده»

4- آراد ترابی برای نمایش «بالتازار»

5- محمد عمرانی برای نمایش «مرد نون زنجیلی»

 

تقدیر:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد عمرانی بازیگر نمایش «مرد نون زنجبیلی» اهدا شد.

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید باغبانی‌نیر بازیگر نمایش «نمکی و دیو الکی» اهدا شد.

جایزه ویژه:

هیئت‌داوران به اتفاق آرا به خاطر بازی روان، شیرین و سرشار از اعتماد به نفس با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آراد ترابی بازیگر خردسال نمایش «بالتازار» قدردانی کرد.

 

نمایشنامه‌نویسی:

 

کاندیداها:

1- محمدحسن شایان برای نمایش «نمکی و دیو الکی»

2- سپیده فلاح‌فر برای نمایش «هوشنگ لاکپشته»

3- محسن پورقاسمی برای نمایش «بالتازار»

4- امیر شیخ‌جبلی برای نمایش «خاله سوسکه»

5- نسرین خنجری برای نمایش «کچل کفترباز»

 

تقدیر:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نسرین خنجری نویسنده نمایشنامه «کچل کفترباز» اهدا شد.

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سپیده فلاح‌فر نویسنده نمایشنامه «هوشنگ لاکپشته» اهدا شد.

 

کارگردانی:

 

کاندیداها:

 1- ندا بداغی برای نمایش «مرد نون زنجبیلی»

2- الکا هدایت برای نمایش «هوشنگ لاکپشته»

3- محسن پورقاسمی برای نمایش «بالتازار»

4- آزاده انصاری برای نمایش «کچل کفترباز»

 

تقدیر:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن پورقاسمی کارگردان نمایش «بالتازار» اهدا شد.

 

برگزیده:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آزاده انصاری کارگردان نمایش «کچل کفترباز» اهدا شد.

 

نمایش برگزیده:

هیئت‌داوران با آرزوی گزینش و تولید نمایش‌های خلاق‌تر و دارای سطح کیفی برتر برای جشنواره‌های آینده، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نمایش «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری به عنوان نمایش برگزیده بخش کودک بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان قدردانی به عمل آورد.

 

برگزیدگان بخش مسابقه نوجوان  

هیئت‌داوران بخش مسابقه نوجوان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان متشکل از هما جدیکار، داوود کیانیان و حسین صفی ‌آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:

 

گریم:  

 

کاندیداها :

1- سهیلا جوادی برای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من»

2- لیلا پریشان و حسین تبریزی برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

3- امیرحسین غفاری برای نمایش «افسانه ماردوش»

 

برگزیده:

طراحان گریم نمایش «پرپر، سیمرغ پر»، لیلا پریشان و حسین تبریزی

 

موسیقی:

 

کاندیداها:

1- فرید نوایی برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

2- مهدی فتحی برای نمایش «افسانه بایبری»

3- احمد جعفری و علی خاتمی برای نمایش «رؤیای کودکانه»

4- امیر بیات و آرش بیات برای نمایش «افسانه ماردوش»

 

تقدیر:

امیر بیات و آرش بیات برای نمایش «افسانه ماردوش»

 

برگزیده:

احمد جعفری و علی خاتمی برای نمایش «رویای کودکانه»

 

طراحی صحنه:

 

کاندیداها:

1- سینا ییلاق بیگی برای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من»

2- مهدی شرفی برای نمایش «افسانه ماردوش»

3- رضا روان برای نمایش «افسانه بایبری»

4- سینا ییلاق بیگی برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

 

تقدیر:

رضا روان طراح صحنه نمایش «افسانه بایبری»

 

برگزیده:

مهدی شرفی طراح صحنه نمایش «افسانه ماردوش»

 

طراحی لباس:

 

کاندیداها:

1- رضا عبدالعلی‌زاده و  پریسا قاسمی برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

2- سهیلا جوادی برای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من»

3- محبوبه سلطانی برای نمایش «افسانه ماردوش»

4- نرگس زهرا برای نمایش «افسانه بایبری»

 

تقدیر:

نرگس زهرا برای نمایش «افسانه بایبری»

 

برگزیده:

رضا عبدالعلی‌زاده و  پریسا قاسمی برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

 

بازیگری زن:

 

کاندیداها:

1-مریم آشوری برای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من»

2- لیلی حسینی برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

3- نیلوفر سیاری برای نمایش «رؤیای کودکانه»

4- پرستش سلطانی برای نمایش «افسانه ماردوش»

 

تقدیر:

پرستش سلطانی برای نمایش «افسانه ماردوش»

 

برگزیده:

نیلوفر سیاری برای نمایش «رویای کودکانه»

 

بازیگری مرد:

 

کاندیداها:

 

1- جلال کریم‌زاده برای نمایش «افسانه ماردوش»

2- محسن قصری برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

3- فرامرز غلامیان برای نمایش «بینگ بنگ»

4- شهرام صمدی‌نیا برای نمایش «افسانه بایبری»

 

تقدیر:

محسن قصری برای نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

 

برگزیده:

به طور مشترک به جلال کریم‌زاده برای نمایش «افسانه ماردوش» و شهرام صمدی‌نیا برای نمایش «افسانه بایبری»

 

کارگردانی:

 

کاندیداها:

1- رضا عبدالعلی‌زاده کارگردان نمایش «پرپر، سیمرغ پر»

2- محمد جهان‌پناه  کارگردان نمایش «افسانه ماردوش»

3- رضا روان کارگردان نمایش «افسانه بایبری»

4- سیروس سپهری کارگردان نمایش «رؤیای کودکانه»

 

تقدیر:

سیروس سپهری کارگردان نمایش «رؤیای کودکانه»

 

برگزیده:

محمد جهان‌پا کارگردان نمایش «افسانه ماردوش»

 

متن:

 

کاندیداها:

1- گیتا داوودی نویسنده نمایشنامه «عموی عجیب بزرگ کوچیک من»

2- منوچهر اکبرلو نویسنده نمایشنامه «افسانه ماردوش»

3- بهرام جلالی‌پور نویسنده نمایشنامه «پرپر، سیمرغ پر»

4- سیروس سپهری نویسنده نمایشنامه «رویای کودکانه»

 

تقدیر:

منوچهر اکبرلو نویسنده نمایشنامه «افسانه ماردوش»

 

برگزیده:

سیروس سپهری نویسنده نمایشنامه «رویای کودکانه»

 

جایزه ویژه شورای داوران بخش نوجوان این جشنواره به نمایش «به مرور زمان» از شهرستان خارک اهدا شد.

جوایز مردمی

 

در بخش کودک: «مزه دروغ تلخه» به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژوه از استان البرز

در بخش نوجوان: «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهان‌پا از شهر مشهد

 

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 21 آبان به دبیری مجید قناد در شهر همدان برگزار شد.

 




نظرات کاربران