در حال بارگذاری ...
عضو هیات بازبینی آثار خیابانی

تئاترِ کودک یا تئاتر برای کودک

یک کارگردان با تاکید بر اینکه نمایش هایی که برای  مخاطب کودک تولید می شود، یا کار برای کودک است یا کارِ کودک، گفت: اکثر نمایش های تولیدی کار برای کودک است در حالی که این نمایش ها باید کارِ کودک باشد. 



به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، شهاب راحله در ادامه گفت: کار برای کودک یعنی تولید کننده تئاتر با توجه به کودک درون خود و شناخت کمتر از کودک امروز و با قرار دادن یکسری اِلمان های فانتزی و رنگی فقط کاری برای کودک تولید کند؛ اما کارِ کودک یعنی ویژگی ها، روانشناسی و نیاز کودک امروز را بشناسیم و نمایشی متناسب با آن ها تولید کنیم.
او با بیان اینکه: تئاتر خیابانی در ایران بیشتر محیطی است و معمولا در یک میدانگاه اجرا می شود، افزود: عناصر مهم نمایش خیابانی شامل رنگ، حرکت و ساده فهم بودن است.
راحله با توضیح اینکه در تئاتر خیابانی کودک و نوجوان توجه به جامعه هدف از نکات اصلی است، اضافه کرد: محتوا تئاتر خیابانی کودک و نوجوان باید سهل باشد و سریع به اصل و هدف قصه برسد.
او با بیان اینکه در عصر پیام رسان ها و صفحات اجتماعی و فیلم و سریال، تئاتر خیابانی باید یک بسته بندی قابل توجه برای جذب مخاطب داشته باشد، افزود: بسته بندی در تئاتر خیابانی همان فرم است که باید طوری چیدمان شود که مخاطب جذب تئاتر خیابانی بشود.
راحله با بیان اینکه در سال‌های اخیر به مدد جشنواره همدان، پژوهش ها و دانش در تئاتر های تولیدی بیشتر شده است، افزود: لازمه موفقیت و پژوهش بیشتر، ادامه دار بودن اجرای تئاتر ها در طول سال است به طوری که جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آغازی برای اجرای تئاتر های مختلف باشد.
او با توضیح اینکه یکی از بزرگترین محاسن جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، حضور و پای کار بودن مردم و مسئولان شهر همدان است، گفت: این جشنواره سالی یکبار این فرصت بسیار خوب را برای حضور هنرمندان فعال در حوزه تئاتر فراهم می کند تا تولیدات خود را در یک رویداد بین المللی اجرا کنند.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 در همدان برگزار می شود.




نظرات کاربران