در حال بارگذاری ...
منصور خلج مطرح کرد

تکنیک قوی و ساختار مناسب لازمه نمایشنامه خوب است

عضو هیئت بازبین نمایشنامه‌نویسی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه نمایشنامه خوب باید تکنیک قوی و ساختار مناسبی داشته باشد، گفت: نمایشنامه‌نویس باید مختصات گروه سنی مخاطبان مورد نظر خود را بشناسد.


به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، منصور خلج با توضیح اینکه از نکات مد نظر گروه بازخوان، همخوانی نمایشنامه با فرهنگ، جامعه و همچنین پرداختن به مشکلات کودکان و نوجوانان بود، ادامه داد: نمایشنامه خوب کودک و نوجوان باید همه ویژگی های نمایشنامه بزرگسال را داشته باشد و ادراک کودکان و نوجوانان را نیز در نظر بگیرد.  نمایشنامه‌ها باید دربرگیرنده جذابیت، پیام خوب و امیدبخش باشند.
او با توضیح اینکه اکثر نمایشنامه‌نویسان کودک با عشق کار می‌کنند و کاملا خودجوش وارد این حوزه شده‌اند، اضافه کرد: نمایشنامه‌نویسی کار مشکلی است و کسی که می‌نویسد باید مطالعه داشته باشد، بداند نمایشنامه نویسان خوب از چه چیزی بهره می‌برند و دنیا و روانشناسی کودکان را بشناسد.
خلج درباره تاثیر جشنواره بر تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: این جشنواره زمینه‌ساز تولید تئاتر می‌شود و حتی شهرهایی که تئاتر نمی‌سازند، به بهانه برگزاری جشنواره فعال می‌شوند. 
او افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باعث حضور گروه های خارجی، بهترین های تهران و شهرستان ها و دیدن کارها و همچنین نقد و بررسی آثار مختلف را فراهم می کند که فرصت مغتنم و بسیار خوبی است. 
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 در همدان برگزار می شود.




نظرات کاربران