در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رییس جشنواره

جشنواره فرصتی است تا آرزوهای سرنوشت‌ساز کودکان و نوجوانان را به صحنه بریم

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رئیس بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در آستانه آغاز این جشنواره پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در متن پیام احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رئیس بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان آمده: همین که هنر دیرینه‌ی تئاتر هم‌زاد آیین است و آیین و آیین واره‌ها همزاد بشر، کفایتی است که می‌تواند بر درخشندگی این هنر ارزشمند و متعال  که ریشه در نهاد آدمی دارد، نور افشانی کند و راه هواری شایسته باشد برای تازیدن به قله‌های اندیشه و احساس و تجربه‌گرایی، قله‌هایی که می‌توان در آن انسان شدن، انسان بودن و انسان ماندن را به تجلی نشست.

بی‌تردید رویدادهای ماندگار هنری محصول اندیشه‌های سترک و شکوه مند و تابناکی هستند که آفرینش‌گر پرتوهایی ژرف و مانا در طی طریق آدمیان تا رسیدن به اوج شایسته گی می‌شوند.

و تئاتر هنری است زنده که پلی بی واسطه می‌سازد میان اندیشه های ناب بی بدیل با احساس و عواطفی والا برای نیک بودن و نیک ماندن.

تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از این دست رویدادهاست. پس تلاش کنیم تا این گونه ی ارزنده از این هنر ارزنده، با بهره گیری از توان مندی های روانشناسانه و دانش زیبایی شناسی، میوه های درخت دانایی را برای کودکان و نوجوانان این مرزو بوم اهورایی پر بار کند و طعم شیرین دانستن و توانستن را به مذاق نسل های آینده، که آینده سازان ایران اسلامی هستند گواراتر سازد و احساس و عاطفه شان را بلند پروازی بیاموزد.

جشنواره فرصتی است مغتنم تا آرزوها و دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های سرنوشت ساز کودکان و نوجوانان این دیار را به صحنه بریم و پریدن تا اوج رستگاری را به ایشان پیشنهاد دهیم. و این مستلزم بها دادن به تجربه‌گرایی در این وادی است.

امید که بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  همدان در سایه‌ی شکوه و استواری الوند بر فراز پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، همدان، چون گذشته، نگین درخشانی باشد به میزبانی میهمانان درخشانش. دست‌مریزاد به دست‌اندرکاران جشنواره، خوش‌آمد به هنرمندان فهیم جشنواره، و سلام به کودکان و نوجوانان مرزوبوم ماندگار، ایران.




نظرات کاربران