در حال بارگذاری ...
با شعار طبیعت ، کودک ، تئاتر

ضرورت پراختن به «طبیعت» در تئاتر کودک

کارگردان نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» بر ضرورت پراختن به «طبیعت» در تئاتر کودک تأکید کرد

 

به گزارش روابط‌عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، نسا بخشی که در بخش خیابانی این دوره جشنواره حضور دارد با بیان اینکه کودکان بازیگران نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» هستند، اظهار کرد: نمایش ما به روند تولید اکسیژن و سفر آن به داخل بدن می‌پردازد و سعی شده  شعار این دوره از جشنواره را که «کودک، طبیعت و تئاتر» است، مورد توجه قرار دهد.

او با تأکید بر اینکه این شعار بسیار خوب، به‌روز و مفید است، یادآور شد: با توجه به اینکه در جامعه با مشکل آسیب‌رسانی به طبیعت مواجه هستیم پرداختن تئاتر به محیط‌زیست و طبیعت، می‌تواند اثرگذار باشد.

بخشی با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی برای تأثیرگذاری بیشتر، باید جذابیت تصویری داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی باید با استفاده از حرکات با مخاطب ارتباط برقرار کند و نیازی به استفاده زیاد از دیالوگ‌ نیست.

این هنرمند همدانی ادامه داد: کار کردن در تئاتر خیابانی سخت‌تر از تئاتر صحنه‌ای است؛ چراکه در مدت زمانی کوتاه و مختصر باید محتوا و هدف را به طورکلی به مخاطب منتقل کرد.

بخشی با بیان اینکه نمایش خیابانی در بین جامعه پذیرفته شده و شناخته شده است، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان علاوه بر فرهنگ‌سازی تئاتر در بین مردم شرایط خوبی را ایجاد کرده تا هنرمندان نیز آثار سایر استان‌ها و کشورها را ببینند و به دانش، خلاقیت و ایده‌پردازی خود در تولید هرچه بهتر آثار نمایشی اضافه کنند.

گفتنی است بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد از 16 تا 21 آبان ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران