در حال بارگذاری ...
یک کارگردان تئاتر:

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جریان‌ساز است

یک کارگردان تئاتر اعتقاد دارد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان جریان‌ساز است و برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره باید به گونه‌ای باشد که تئاتر کودک در طول سال به اهداف خود برسد.



به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، روح اله سنائی دشتی که با نمایش «سفر جادویی» در بخش خیابانی جشنواره بیست و ششم حضور دارد، گفت: این نمایش به موضوع هویت نوجوانان می‌پردازد؛ نوجوانان به طور معمول به پرسش‌های متعددی در راستای شکل‌گیری شخصیت خود روبه‌رو می‌شوند و به دنبال کشف استعدادهای خود هستند و در این نمایش سعی شده به این پرسش‌ها پرداخته شود.
وی به اهمیت شعار این دوره از جشنواره با عنوان «کودک، طبیعت و تئاتر» خاطرنشان کرد: هنرمندان همواره نگاهی موشکافانه به طبیعت و حفظ آن دارند و در آثار نمایشی به ویژه در حوزه کودک نیز می‌توانند با آگاه‌سازی کودکان، از آسیب‌ها جلوگیری کنند؛ زیرا بسیاری از مشکلاتی که انسان‌ها در طبیعت ایجاد می‌کنند به عدم آگاهی آنها بازمی‌گردد.
سنائی دشتی در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه  تئاتر خیابانی تئاتر تصویر است، یادآور شد: با توجه به اینکه تماشاگران این سبک از تئاتر رهگذران هستند و بدون تهیه بلیت و آمادگی قبلی، به طور ناگهانی در موقعیت قرار می‌گیرند، باید شکل اجرا در تئاتر خیابانی به‌گونه‌ای باشد که مخاطب را جذب کرده و از  دیالوگ‌محور خارج شود و به سمت رنگ و لعاب بخشیدن به اثر برود.
وی با اشاره به اینکه تئاتر کودک به دلیل ارتباط داشتن با روحیاتی پاک ویژگی منحصر به فردی دارد، گفت: کودکان بسیار خوش‌انرژی هستند و تولید آثار برای این قشر سنی جذابیت بالایی دارد.
این هنرمند تئاتر تأکید کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به خوبی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود شرایط بهتری در جشنواره حاکم شود تا بتواند بازخورد لازم را داشته و در طول سال نیز با جریان‌سازی در تئاتر به مقصد و اهداف خود برسد.
گفتنی است بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران