در حال بارگذاری ...

پوستر بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با طراحی شهرام عظیمی، صبح امروز چهارشنبه ۸ آبان‌ماه در دبستان دخترانه پویندگان دانش واقع در شهرک مدنی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از جمله حاضران در این مراسم که با توجه به سیاست جشنواره مبنی بر ایجاد عدالت فرهنگی و پوشش مردم مناطق حاشیه‌ شهر در دبستان دخترانه پویندگان دانش واقع در شهرک مدنی رونمایی شد می‌توان به مجید قناد (دبیر جشنواره)، احمدرضا احسانی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان)، حمیدرضا حاجی‌بابایی و امیر خجسته (نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی) و محمد پوردوواد (مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان) و امیرمشهدی عباس (مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) اشاره کرد.

مجید قناد، در ابتدای این مراسم گفت: کودکان همدانی بسیار مهمان‌نواز هستند و منتظرند تا جشنواره آغاز شود و میزبان هنرمندان باشند.

او ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره بیست و ششم جشنواره افزود: خوشحالیم که کودکان همدان به عنوان آینده‌سازان کشور میزبان گروه‌های نمایشی هستند.

قناد با اشاره به این که  ۲۶ سال برای این جشنواره تلاش شده است، یادآور شد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای برگزاری این جشنواره تلاش زیادی انجام داده است و امید می‌رود امسال بتوانیم امور را به خوبی پیش ببریم و جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنیم.

او همچنین تصریح کرد: از تک‌تک هنرمندان سراسر کشور سپاسگزارم که برای حضور در جشنواره تلاش کرده‌اند.

احمدرضا احسانی نیز در ادامه گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به مدت یک هفته شور و نشاط و عشق را به شما هدیه می‌دهد.

او افزود: بیش از ۵۲ اثر نمایشی از ایران و ۷ کشور دنیا در سالن‌های نمایشی شهر همدان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که در طول برگزاری جشنواره ۸ سالن در سطح شهرستان‌های استان میزبان کودکان و نوجوانان هستند، افزود: بیش از ۲۰ نمایش خیابانی نیز در مدارس و نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز با بیان این که هر برنامه‌ای با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان برگزار شود هیچ کمبودی نخواهد داشت، افزود: ما باید برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی را با حضور دانش‌آموزان اجرا کنیم تا نتیجه بگیریم.

او با توضیح این که همدان پایتخت گردشگری آسیا و ۵۰۰ ساله ایران است، اضافه کرد: همدان پایلوت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است زیرا مهم‌ترین ویژگی این شهر فرهنگی بودن آن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امیدوارم در ایام برگزاری جشنواره، فرصت مناسبی برای بهره‌مندی همه کودکان و نوجوانان از برنامه‌ها فراهم شود.

امیر خجسته دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برای بیستمین دوره است که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان  همدان، در حوزه بین‌المللی شناخته شده است.

او ادامه داد: به دنبال این هستیم که با همکاری مسئولان استانی بتوانیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نیز به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه ‌ها هدیه بدهیم.

محمد پورداوود هم گفت: مدارس بهترین بستر و زمینه برای رشد تئاتر کودک و نوجوان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آیات قرآن  کریم مملو از زیبایی شناختی و هنر است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز به طبیعت و همچنین هنر و زیبایی‌شناختی که برگرفته از جهان هستی است،  پرداخته شده است.

او با اشاره به این که نمایش تکیه بر زندگی دارد، یادآور شد: کودک با نمایش پیوند دارد و با توجه به این موضوع، استفاده از نمایش یادگیری را برای کودکان و نوجوانان عمیق‌تر خواهد کرد.

پورداوود با تأکید بر اینکه نمایش به سبب گستردگی، چشم هنرها است، خاطرنشان کرد: تئاتر برگرفته از شعر، ادبیات، ریتم و معماری است و اگر رویکرد تدریس نوین برگرفته از نمایش‌ باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و می‌توان گفت که بهترین بستر برای اجرای تئاتر و پرداختن به نمایش، مدارس است.

او ضمن ابراز امیدواری از برگزاری مطلوب جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، امیدواریم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌الملی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه به دبیری مجید قناد در همدان برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران