در حال بارگذاری ...
در بخش خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

«پَر» در  جشنواره همدان اجرا می‌شود

نمایش «پَر» به کارگردانی اکرم ابوالمعالی از تهران در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.


به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، اکرم ابوالمعالی با بیان اینکه داستان این نمایش درباره یک پَر است که به دنبال هویت اصلی خودش می گردد، اضافه کرد: این تئاتر ویژه بخش خردسال است که بحران هویت را متناسب با شرایط و ویژگی های خردسال به نمایش می گذارد. 
ابوالمعالی با توضیح اینکه تئاتر کودک و نوجوان باید باعث ایجاد فکر و اندیشه برای بچه ها شود تا درباره خودشان و هویتشان شود سوال و فکر کنند، اظهار کرد: در هر رده سنی، از کودک و نوجوان تا خردسال باید ویژگی های مخاطب را شناخت و همسو با نیاز آن ها کاری تولید شود.
وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان خودشان تئاتر را انتخاب نمی کنند بلکه انتخاب تئاتر توسط خانواده هایشان انجام می شود؛ افزود: در خردسالان زیر 7 سال که ناخودآگاه آن ها در حال شکل گرفتن است، هر بذری که در ذهن آن ها می‌کاریم، در آینده بر روی آن ها تاثیر خواهد گذاشت.
ابوالمعالی با توضیح اینکه شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» بسیار عالی انتخاب شده است، ادامه داد: احترام به طبیعت و اینکه فقط یک زمین داریم،  موضوع بسیار مهمی است و می‌توان در عرصه تئاتر این موضوع را به کودکان بیاموزیم.
ابوالمعالی با اشاره به اینکه تئاتر «پَر» با تعدادی عروسک به همراه یک راوی اجرا می شود، اضافه کرد: طراحی صحنه و عروسک ها به ساده ترین شکل ممکن صورت گرفته است چرا که تلاش شده تا خردسالان فقط درگیر داستان شوند.
نویسنده تئاتر «پَر» منوچهر اکبرلو بوده و مریم پناه نجات نیز بازیگر و صدا پیشه است. طراحی صحنه توسط احمد پناه نجات و طراحی عروسک نیز توسط مینا پناه نجات انجام شده است.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می شود.




نظرات کاربران