در حال بارگذاری ...
نمایشی از لاهیجان

«دنیای رنگی رنگی» خردسالان

نمایش "دنیای رنگی رنگی" به نویسندگی و کارگردانی سمیه منجم از لاهیجان در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.


به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، سمیه منجم با بیان اینکه داستان تئاتر "دنیای رنگی رنگی" متناسب با شعار جشنواره، یعنی "کودک، طبیعت، تئاتر"  است، افزود: این تئاتر درباره آشنایی خردسالان با فصل های مختلف و رنگ های خاص هر فصل است.
 منجم با توضیح اینکه متاسفانه شناخت رنگ ها برای کودکان کم اهمیت پنداشته می‌شود، گفت: کودکان باید بدانند که رنگ ها فقط قرمز و زرد و آبی نیست و ما می توانیم در تئاتر، کودکان را با رنگ های مختلف آشنا کنیم.
وی با بیان اینکه کار برای خردسال بسیار سخت تر از کار برای بزرگسال است، افزود: خردسالان اگر کار را نفهمند یا آن را دوست نداشته باشند سریع واکنش نشان می دهند و مثل بزرگسالان درگیر تعارف نمی شوند.
منجم در ادامه با توضیح اینکه تئاتر خردسال علاوه بر پرتخیل بودن، باید نکته سنج نیز باشد، اظهار کرد: خردسالان می بینند، در ذهنشان حک می کنند و برای همین باید راه رفتن، حرف زدن و تمام جزئیات با دقت انجام شود زیرا کوچکترین اتفاقی موجب سوء برداشت و واکنش عکس شده و در پایان نتیجه ای حاصل نمی شود.
 وی درباره تحقق شعار جشنواره در تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر کودکان در آپارتمان ها محدود شده اند و حتی مهد کودک ها نیز یا بدون حیاط و یا دارای حیاط های بسیار کوچک هستند که باعث عدم شناخت درست آن ها از طبیعت می شود. تئاتر می تواند باعث آشنایی کودکان با طبیعت شود و حتی می شود کاری کرد تا کودکان در طبیعت و در کنار درختان و هوای آزاد تئاتر ببینند.
منجم با بیان اینکه تئاتر "دنیای رنگی رنگی" با عروسک و چمدان اجرا می شود، ادامه داد: موسیقی در این تئاتر به صورت انتخابی است که متناسب با هر فصل و رنگ های آن انتخاب شده است.
تئاتر "دنیای رنگی رنگی"  با بازیگری و عروسک گردانی امیر تنها اجرا می شود و انتخاب موسیقی نیز توسط محمد نیازی انجام شده است. طراحی عروسک و دکور نیز توسط امیر تنها و سمیه منجم صورت گرفته است.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می شود.




نظرات کاربران