در حال بارگذاری ...
در بخش خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

ماجرای «کودک و پرنده» در همدان

نمایش «کودک و پرنده» به نویسندگی و کارگردانی محمد محسنی از ساوه در بخش خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.


به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، محمد محسنی با توضیح اینکه داستان «کودک و پرنده» درباره پسر بچه ای است که هدیه‌ای از طرف پدربزرگش گرفته و مدتی بعد این هدیه را از دست می‌دهد؛ گفت: در این نمایش قصد داریم به کودکان نشان بدهیم هدایا فقط ارزش مادی ندارند، بلکه آنان در آینده متوجه خواهند شد که ارزش معنوی هدیه‌ای که می‌گیرند، مهم‌تر است.
محسنی با تاکید بر اینکه خردسالان در مقطع سنی حساسی هستند، خاطرنشان کرد: شیوه اجرا و گویش‌های نمایش برای این مخاطبان باید خاص بوده و با دقت نظر بالایی انتخاب شود.
این کارگردان با توضیح اینکه تئاتر مخاطب ویژه خود را دارد، گفت: ما دوست داریم بچه های بیشتری به تماشای نمایش نشسته و به تئاتر فقط از جنبه نمایش و سرگرمی نگاه نکنند؛ زیرا جنبه آموزشی در نمایش کودک و نوجوان اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه نمایش «کودک و پرنده» تلفیقی از نمایش عروسکی و بازیگران است، افزود: در این تئاتر از عروسک ها استفاده شده است؛ اما بخش عمده کار بر عهده بازیگر خردسال ماست.
بازیگر خردسال تئاتر «کودک و پرنده»، امیرعلی حبیبی و دیگر بازیگر آن مصطفی کولیوند است. طراحی صحنه، لباس و عروسک ها را مهدی حبیبی بر عهده دارد، سجاد عبدلی دستیار کارگردان و نرگس خاک‌کار صداپیشه این نمایش هستند.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می شود.




نظرات کاربران