در حال بارگذاری ...
در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

«یک نخود فرنگی متفاوت» به میهمانی خردسالان همدانی می‌رود

نمایش « من یک نخود فرنگی متفاوتم» به نویسندگی و کارگردانی شکیبا مولوی از تهران در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.

 

به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، کارگردان این نمایش با بیان اینکه «من یک نخود فرنگی متفاوتم» درباره متفاوت نگاه کردن و زندگی کردن است، گفت: این نمایش می‌خواهد بگوید قرار نیست همه مثل هم باشیم؛ هرکس می تواند زندگی زندگی خاص خودش را بسازد.

 شکیبا مولوی درباره داستان این نمایش گفت: این نمایش داستان یک نخود فرنگی است که از بوته خود جدا شده، به جنگل رفته و با حیوانات مختلف آشنا می شود و در واقع به دنبال یک زندگی متفاوت است.

این هنرمند با بیان اینکه نحوه تربیت خردسالان بسیار حائز اهمیت است، افزود: از طریق هنر نمایش می‌توان مسائل تربیتی را به صورت  غیرمستقیم به خردسالان و کودکان آموزش داد.

مولوی با این توضیح که نمایش « من یک نخود فرنگی متفاوتم» کاری عروسکی هست که با یک چمدان و عروسک های سایه اجرا می شود، ادامه داد: این تئاتر با اجرای زنده موسیقی و حضور یک راوی و دو عروسک گردان به روی صحنه می‌رود و عروسک های به کار رفته در نمایش، کاغذی و ساده هستند.

مبینا احرار بازیگر و طراح لباس، شکیبا مولوی و مهتاب حیدری بازی دهندگان عروسک، سعید حاجی حیدری صدا پیشه و مصطفی دارابی نوازنده، عوامل این نمایش هستند و طراحی صحنه را نیز شکیبا مولوی بر عهده دارد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می شود.

 

 




نظرات کاربران