در حال بارگذاری ...
...

در دیدار مجید قناد دبیر جشنواره با همکاران ایران تئاتر مطرح شد

اهمیت و ابعاد مختلف رسانه‌ها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

در دیدار مجید قناد دبیر جشنواره با همکاران ایران تئاتر مطرح شد

اهمیت و ابعاد مختلف رسانه‌ها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور در ایران تئاتر با بخش‌های مختلف این درگاه خبری از نزدیک آشنا شد و در خصوص اهمیت و ابعاد مختلف حضور رسانه‌ها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایران تئاتر مجید قناد دبیر بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همراه مهدی قلعه دبیر اجرایی و روشنک کریمی روابط عمومی جشنواره با حضور در مجموعه ایران تئاتر ضمن آشنایی نزدیک با بخش‌های مختلف این درگاه با سردبیر، دبیر تحریریه و اعضای تحریریه ایران تئاتر به گفت‌وگو پرداختند.
مجید قناد در این دیدار با اشاره به‌روز خبرنگار گفت: باوجود گذشت چند روز از روز خبرنگار بازمی‌خواهم این روز را به شما تبریک بگویم. خبرنگاران ضمن آنکه مسئولیت سنگینی دارند کارشان هنرمندانه هم هست و من همواره برای خبرنگاران و عکاسان احترام خاصی قائل بوده‌ام و امروز نیز خوشحالم که در جمع شما هستم.
قناد در ادامه با اشاره به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو برای جشنواره کودک و نوجوان از رونمایی پوستر جشنواره هم‌زمان با اختتامیه جشنواره تئاتر دانش‌آموزی با حضور وزیرآموزش و پرورش در مرداد و گفت: از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره اجرای برنامه‌هایی برای آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان با شعار تئاتر، کودک و طبیعت خواهد بود.
در بخش دیگری از این دیدار مهدی قلعه به اهمیت بخش رسانه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد عدم حضور برخی استان‌ها در دوره‌های گذشته جشنواره به دلیل عدم حضور پررنگ رسانه در این استان‌ها باشد و همواره حلقه مفقوده جشنواره‌ها بخش رسانه‌ای آن است و تلاش خواهیم کرد این دوره از جشنواره با حضور خانم کریمی و با همراهی ایران تئاتر به شکل جدی‌تری به این موضوع بپردازیم.
قلعه در ادامه به بیان مهم‌ترین برنامه‌های طراحی‌شده این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: تولید و انتشار 100 فیلم کوتاه ویدئویی با حضور هنرمندان ایران و خارجی برای بهره‌گیری از ویژگی‌های رسانه‌های تصویری ازجمله برنامه‌هایی است که به‌زودی عملیاتی و اجرا خواهد شد و از طریق روابط عمومی منتشر می‌شود.
روشنک کریمی مدیر روابط عمومی جشنواره نیز در سخنان خود به اهمیت رسانه اشاره کرد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت رسانه‌ای موجود استفاده کنیم. بهره‌گیری از فضاهای جدید رسانه‌ای با مشارکت گرفتن از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان‌های کشور ازجمله این برنامه‌هاست.
کریمی افزود: برنامه مدیریت کنترل پروژه‌ای ویژه این دوره از جشنواره طراحی‌شده تا برنامه‌های قبل، هنگام و پس از جشنواره را مدیریت کنیم و این برنامه به‌زودی رونمایی خواهد شد.
در ادامه این نشست علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده مدیر و سردبیر ایران تئاتر ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان حضور اهالی رسانه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را پراهمیت خواند و گفت: دعوت از اهالی مؤثر در رسانه و ایجاد شرایط حرفه‌ای برای تولید انتشار خبر در همدان علاوه بر انتشار خبرهای روزانه می‌تواند بستر تولید محتوا را نیز داشته باشد. آنچه از تولید خبر روزانه مهم‌تر است همین تولید محتوا برای یک جشنواره است تا جشنواره بتواند هرسال پویایی بیشتری داشته باشد.
در ادامه عبدالعلی‌زاده با ارائه پیشنهاد‌هایی در حوزه اجرا و خبر ابراز امیدواری کرد تا در این دوره از جشنواره شاهد همکاری بیشتری با اهالی رسانه باشیم.