در حال بارگذاری ...
داور بخش خیابانی :

تئاتر خیابانی، تئاتری خلق الساعه

داور بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی تئاتر فضای باز، خلق الساعه بودن آن است، گفت: در تئاتر خیابانی، اجرا باید متناسب با محیط باشد و تماشاگران به صورت دایره وار گرداگرد اجرای خیابانی قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، محسن پور قاسمی با بیان اینکه در تئاتر خیابانی گاهی بازیگر نفس به نفس و صورت به صورت تماشاگر اجرا می کند، افزود: به طور کلی اجرای تئاتر خیابانی به مراتب سخت تر از تئاتر صحنه‌ای است. وی با بیان اینکه موضوعاتی که در تئاتر خیابانی مطرح می شود، مفاهیم مورد علاقه عام مردم است، ادامه داد: تئاتر خیابانی به دغدغه و درد مردم باید بپردازد.

پورقاسمی با بیان اینکه در تئاتر خیابانی، تماشاگر از قبل با گروه، کارگردان و موضوعی که مطرح می شود آشنایی ندارد، اضافه کرد: وظیفه گروه اجرایی تئاتر خیابانی بسیار سخت است، چرا که باید سلیقه مخاطب خود را شناخته باشد تا بتواند تئاتری جذاب اجرا کند.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی سیر تکاملی خود را طی کرده است، افزود: امروز سهم بزرگی از جشنواره های مختلف به تئاتر خیابانی تعلق دارد.

داور جشنواره بیست و پنجم با بیان اینکه تئاتر خیابانی نقش تبلیغات جشنواره ها را دارد، اضافه کرد: مردم بدون پرداخت هزینه ای می توانند از تماشای تئاتر خیابانی بهره برده و با جشنواره آشنا شوند.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی در برخی سالها متوقف شده و یا به عقب بازگشته است، ادامه داد: در چند سال اخیر گام های رو به جلویی در این بخش برداشته شده است.




نظرات کاربران