در حال بارگذاری ...

مجتبی کاظمی: جشنواره فضایی برای تعامل نسل‌ها و انتقال تجربیات فراهم کرده است

بازیگر نقش «عمو قصه»، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، گفت: حضور هنرمندان نسل‌های مختلف در این دوره از جشنواره، فضای مناسبی را برای تعاملات و انتقال تجربیات فراهم کرده که اتفاق بسیار زیبایی است و موجب رشد عرصه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مجتبی کاظمی، بازیگر نقش «عمو قصه»، درباره اجرای نمایش محیطی «بز زنگوله پا» در بخش جنبی جشنواره بیست و هفتم گفت: نمایش ما یک داستان آشنا برای تمام کودکان ایرانی است، زیرا عموم بچه‌ها، این قصه را از سوی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شنیده‌اند، بنابراین آشنایی خاصی با این کاراکترها دارند.

او افزود: طی 40 سال کاری که در حوزه نمایش کودک در مهدکودک‌ها، مدارس و اجراهای محیطی داشته‌ام، همواره کودکان نیز در روند کار نقش دارند. در این اثر نیز کودکان عروسک‌ها را می‌گردانند و با دیالوگ‌های فی‌البداهه وارد روند داستان می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت که این نمایش می‌تواند یک کارگاه عروسکی نیز برای کودکان باشد.

 این هنرمند حوزه نمایش کودک، برگزاری جشنواره را یک اتفاق مثبت خواند و تصریح کرد: از اینکه جشنواره پس از دو سال کرونا، و سختی‌هایی که این بیماری به دنبال داشت، برگزار شد، بسیار خوب است و همه هنرمندان حس خوبی نسبت به این رویداد دارند. حس این دوره از جشنواره و دیدن سایر هنرمندان، شبیه به دیدار مجدد اعضای خانواده بود و این صمیمیت در فضاهای دورهمی‌ها و تعاملات آن کاملاً مشهود است.

کاظمی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این دوره از جشنواره شور و اشتیاق خاصی در دل هنرمندان ایجاد کرده، ضمن اینکه آثار موجود نیز سطح نسبتاً قابل قبول و خوبی دارند؛ اما باید توجه داشته باشیم که اغلب این آثار مربوط به دوره پیش از شیوع کرونا هستند و در واقع تلاشی برای زنده نگاه داشتن چراغ این عرصه به شمار می‌روند. با توجه به کمبود امکانات در دوران کرونا، به نظرم نباید به آثار این دوره سخت گرفت و این تلاش را باید ارزنده دانست.

او خاطرنشان کرد: دعوت از اساتید و افراد باسابقه در این دوره از جشنواره، جزء اقدامات بسیار خوب بود، زیرا این عمل علاوه بر حفظ احترام چهره‌های با تجربه عرصه نمایش کودک و نوجوان، باعث ایجاد حس امید برای دیده شدن نیز در آنان می‌شود.

این هنرمند تصریح کرد: حضور هنرمندان نسل‌های مختلف در این دوره از جشنواره، فضای مناسبی را برای تعاملات و انتقال تجربیات فراهم کرده که اتفاق بسیار زیبایی است و موجب رشد عرصه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران