در حال بارگذاری ...
مریم معترف :

تئاتر خیابانی در هر مکان و بدون هیچ ابزاری قابلیت اجرا دارد

داور بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک درباره ویژگی های تئاتر خیابانی گفت: امکان اجرا در هر مکانی و بدونه هیچ ابزاری از مهمترین ویژگی های تئاتر خیابانی است.

به گزارش روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، مریم معترف با بیان اینکه تئاتر خیابانی باید کم دیالوگ باشد، افزود: به دلیل اینکه این نوع نمایش ممکن است در هر مکانی برگزار شود، باید کم دیالوگ باشد تا برای تماشاگر در هر شرایط و با وجود صدای اطراف نیز قابل فهم باشد.

وی با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی امکان بازی گرفتن از تماشاگر نیز وجود دارد، اضافه کرد: به دلیل محیطی بودن تئاتر خیابانی امکان خستگی برای تماشگر وجود دارد به همین سبب مدت زمان آن باید خیلی کوتاه باشد.

معترف با بیان اینکه تئاتر خیابانی باید به صورت ناگهانی برگزار شود، ادامه داد: تئاتر خیابانی در ایران با اعلام قبلی و مشخص بودن مکان و زمان اجرا می شود.

داور بخش خیابانی جشنواره درباره ویژگی های یک تئاتر خیابانی خوب گفت: کم دیالوگ بودن، ارتباط خوب و بازی گرفتن از تماشاگر و استفاده از کوچکترین وسایل موجود، برخی از ویژگی های یک تئاتر خوب است.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی در گذشته بسیار فعال بوده است، ادامه داد: متاسفانه چندین سال است که تئاتر خیابانی با قدرت قبل به فعالیت خود ادامه نمی دهد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اجرای 9 تئاتر خیابانی از 7  شهر مختلف، از 28 آبان تا 4 آذر برگزار می شود.




نظرات کاربران