در حال بارگذاری ...
نوشین بیگلریان:

نمایش های بخش خردسال جشنواره کیفیت بسیار بالایی دارند

عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درباره تفاوت های تئاتر خردسال با تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر خردسال که از رده سنی ۳ تا ۶ سال هست و باید دارای بار آموزشی، جلوه های بصری و به طور کلی حرفه ای باشد.

به گزارش روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، نوشین بیگلریان با بیان اینک  تئاتر خردسال بین 15 تا 30 دقیقه است، ادامه داد: اگر مدت زمان تئاتر بیش از این مقدار باشد، باعث خستگی و عدم توجه خردسالان می شود.

وی با اشاره به اینکه خردسالان نگاه و دید متفاوتی دارند، ادامه داد: خردسالان در مرحله آموزش و یادگیری هستند و تئاتر بخش خردسال باید موضوعات و نکات آموزشی مرتبط با مخاطب داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی تئاتر خردسال این است که حالتی قصه گونه دارد، ادامه داد: نکات آموزشی را باید در حالتی قصه گونه و به شکلی جذاب برای خردسالان عنوان کرد.

 بیگلریان با بیان اینکه از طرح های بررسی شده، در نهایت 7 طرح برای حضور نهایی در جشنواره انتخاب شد، اضافه کرد: آثار انتخابی تمام ملاک های لازم را دارند و هر کدام یکسری ویژگی های جذاب برای اجرا دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت تئاتر خردسال در کشور ضعیف است، ادامه داد: بخشی به نام تئاتر خردسال در کشور نداریم و به جز در ایام جشنواره هیچ تئاتری خردسالی در کشور اجرا نمی شود.

وی با اشاره به تاثیر بسیار خوب برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر تئاتر همدان، ادامه داد: تئاتر کودک و نوجوان همدان بسیار فعال شده بطوریکه کارگردانان مایل هستند به جای کار در بخش بزرگسال در بخش کودک و نوجوان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه همدان قطب تئاتر کودک و نوجوان ایران است، ادامه داد: همدان به صورت حرفه ای و استادانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را برگزار می کند.




نظرات کاربران