در حال بارگذاری ...
معرفی آثار راه‌یافته از جشنواره تئاتر دانش‌آموزی به جشنواره کودک و نوجوان؛

دانش آموزان فارس ، خراسان و هرمزگان در راه جشنواره بین المللی

نمایش های "پینوکیا" ، "بدون شرح" و "داورپسند" سه نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانش‌آموزی به بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان راه یافت.

به گزارش روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سه نمایش از استان‌های فارس، خراسان و هرمزگان  که برگزیده جشنواره تئاتر دانش‌آموزی هستند در این دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به اجرا در می‌آیند.

از دبیرستان شهید دستغیب استان فارس نمایش «پینوکیا» نوشته استفانو بنی به کارگردانی ریحانه سبک روح به بیست و پنجمین دوره جشنواره راه یافته است.

در خلاصه نمایش آمده است: ژپتو در یک دنیای فانتزی، پینوکیو را که یک رباط است، خریداری می‌کند و قصد دارد که به او همانند یک انسان کامل راه و روش زندگی کردن را بیاموزد. اما در ادامه ماجراهای عجیبی به وقوع می پیوندد و....

در پینوکیو ساجده نقدآبادی در نقش مادر ژپتو، فاطمه تاجیک در نقش پینوکو، رمزیه تاجیک در نقش روباه مکار و فاطمه خوبکار در نقش گربه نره بازی می‌کند.

محبوبه ملک‌زاده مربی پرورشی، رحمت‌اله نیک‌منش سرپرست همراه، حدیث غلامی  مسئول گریم، الهه قاسمی و سارا سادات ازعوامل پشت صحنه این نمایش ۳۵ دقیقه ای هستند.

گفتنی است، ریحانه سبک‌روح، دانشجوی ترم هفت ادبیات دراماتیک، مربی فنی هنرهای نمایشی تئاتر دانش آموزان است که

سابقه بازیگری، کارگردانی، دوبله و گویندگی استان فارس را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

 نمایش «بدون شرح» دومین اثری است که به عنوان نمایش برگزیده جشنواره دانش‌آموزی به مدت 45 دقیقه در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

«بدون شرح» نمایشی صحنه‌ای از مشهد است که با قلم سیدجواد رحیم زاده و کارگردانی سیدرضا عربشاهی داستان نوجوانی به نام آرش را روایت می‌کند.

این اثر درباره نوجوانى به نام ارش است که با بدست اوردن یک عینک سه بعدى وارد کارگاه تاریخ مدرسه می‌شود و در آنجا با قهرمان‌هاى کتاب‌هاى درسى روبه‌رو می‌شود. او در مواجهه با این قهرمانان می‌بیند که آنها غمگین هستند بنابراین به دنبال  جوابى براى غم آنها وارد یک ماجرا می‌شود.

عادل عابدزاده، مهدی فیروزی، محمدحسین اکرمی، عادل عبدالهی، امیرحسین امیری، آرش علی‌نقی‌زاده، علیرضا فولادی، محمدمهدی باقری، معین فخرایی، محسن یعقوبی، هومن یوسفی، عرشیا تراب بیگی بازیگران و بازیسازان این نمایش هستند. همچنین حمیدرضا ثاقب دستیار کارگردان و مدیرصحنه این اثر است.

گفتنی است، سیدرضا عربشاهی متولد ۱۳۵۲، کارشناس ادبیات نمایشی است. وی نویسنده و کارگردان فیلمهای کودک و نوجوان و کارگردان نمایشهای «نقاب سعید و پینوکیو»، «شهر خیالی دختران آفتاب»، «به من رای دهید آقای ایزو»، «شهرسربی»، «پدرم خورشید است»، «دوست فضایی من»، «کلاس پرنده بدون شرح » و ... است.

عربشاهی به عنوان مدرس کارگاه‌های بازیگری خلاق نوجوان در تهران، مشهد و بجنورد است.

نمایش «داورپسند» از استان هرمزگان که رتبه اول نمایش صحنه ای دختران جشنواره تئاتر دانش آموزی را به خود اختصاص داده سومین نمایشی است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

 این اثر نوشته و کاری از ام‌البنین جایباش درباره هفت دانش آموز است که مرتکب خطایی شده‌اند و تنها راه برای اخراج نشدنشان این است که نمایشی کار کنند که در مسابقات دانش آموزی اول شود. دانش آموزان راه‌های مختلف و نمایش‌های مختلف را امتحان می‌کنند اما به نتیجه نمی‌رسند. در نهایت به این نتیجه می‌رسند که زندگی شخصی خودشان را به نمایش بگذارند و به آینده خودشان سفر کنند.

این اثر در مدت زمان  ۲۵ دقیقه اجرا می‌شود.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از 28 آبان تا 4 آذر در استان همدان برگزار می شود.




نظرات کاربران