در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبر داد؛

نوسازی سالن های نمایش همدان برای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک

طرح تجهیز و نوسازی سالن های نمایش  مجتمع  فرهنگی هنری بوعلی سینا، مجموعه تئاترشهر و  مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی در حال اجراست. 

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اعلام این خبر به خبرنگار ایران تئاتر در همدان گفت: مجتمع ابن سینا سال ۷۸ افتتاح شده و به مدت ۲۱ سال بازسازی نشده بود و امیدواریم طرح نوسازی و تجهیز سالن‌های این مجتمع و سایر مجتمع‌های شهر به زودی به اتمام برسد.

احسانی در ادامه با اشاره به میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و حضور گروه‌های نمایشی خارجی در همدان،افزود:سیستم‌های صوتی و تصویری جدید در سالن‌ها نصب و صندلی‌ها تعمیر می‌شود و همچنین نورپردازی و آبنما در محوطه سالن‌ها ایجاد و فضای موجود بر اساس استاندارد آتش نشانی بازسازی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برای اجرای گروه‌های نمایش محدود داخلی و خارجی پلاتوهای کوچک و جمع و جور ایجاد می‌کنیم،خاطر نشان کرد:در نظر داریم تا یک بلک باکس با تمام امکانات نورپردازی،ماشینری و محل قرارگیری تماشاگران که بصورت پرتابل و قابل حرکت باشد را نیز احداث کنیم.

به گفته احسانی امسال سه میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش بینی شده اما برای آماده سازی ۱۴ سالن شهر همدان پنج میلیارد دیگر نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین بر فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب میزبانی خوب و بی نقص از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت:تفاهم‌نامه میزبانی این رویداد هنری از ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ تمدید شده و باید قدر این فرصت را بدانیم.

او در پایان از استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره در همدان خبر داد و اصافه کرد:حمایت از کارهای پژوهشی تئاتر به ویژه در ژانر کودک و نوجوان و چاپ کتاب برخی از برنامه‌های دبیرخانه خواهد بود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

نظرات کاربران